BADANIA / POLSKA

Raport Daymakera: Polska ma najlepszą jakość obsługi klienta w sklepach sieciowych

W ostatnim europejskim rankingu Daymakera Polacy wypadli najlepiej. Okazało się, że najlepsza obsługa klienta jest w… Kielcach.

W ostatnim europejskim rankingu Daymakera Polacy wypadli najlepiej. Okazało się, że najlepsza obsługa klienta jest w… Kielcach.

Francuzi, Włosi, Hiszpanie czy Anglicy mogliby się sporo nauczyć od Kielczan – tak wynika z ostatnio opublikowanego rankingu szwedzkiej firmy Daymaker, która przeprowadzała badania za pomocą tajemniczych klientów w Szwecji, Finlandii, Polsce, Francji, Hiszopanii, Rumunii, Niemczech i Norwegii.

W Polsce wysłannicy Daymakera odwiedzili 760 sklepów działających w 152 sieciach z 19 branż. Oceniano obsługę klienta w placówkach pod względem sposobu powitania, nawiązania kontaktu, fachowość i znajomość oferty, uprzejmość czy często niedocenianą umiejętność rozpoznawania preferencji klientów.

Przed rokiem Polskie sklepy jakością nie różniły się od tych niemieckich. W tym roku było znacznie lepiej właśnie w Polsce. Wyprzedziliśmy tym samym Szwedów i Włochów, którzy zdaniem Daymakera od lat dzierżyli palmę pierwszeństwa w rankingu.

Stolica Świętokrzyskiego osiągnęła najwyższy średni wynik w gronie Polskich miast i jako jedyna przekroczyła 90 proc. Z obsługą klienta dobrze sobie radzą także sklepy z Olsztyna, Opola czy Gorzowa Wielkopolskiego. Najgorzej wypadł jednak Wrocław, Warszawa i Poznań.

W porównaniu do roku ubiegłego jakość obsługi klienta w sklepach sieciowych polepszyła się w branży Akcesoriów (+16%), Księgarniach (+13%) oraz Sklepach meblowych i salonach optycznych (po +12%). W ocenie Daymakera największy spadek w jakości obsługi klienta odnotowano w Perfumerie (-12,6%), drogerie (-8,9%) i stacje benzynowe (-8,2%).

Co może się wydać wielu nam bardzo interesujące Daymaker wskazał w raporcie podsumowującym badanie jaki wpływ na pozostałą ocenę jakości obsługi klienta ma przywitanie klienta słowami „Dzień Dobry”.

Raport Daymakera: Polska ma najlepszą jakość obsługi klienta w sklepach sieciowych
2 komentarze

2 Comments

  1. kuman

    10 maja 2017 jako 11:45

    Pracuję w sklepie ze sprzętem – fajnie, że ogólnie Polska została doceniona pod względem poziomu obsługi klienta, sam wiem doskonale, jaki kładzie się na to nacisk. Nie pracuję w Neonet, ale rzeczywiście potwierdzam, że przynajmniej z tych sklepów, w jakich kupuję, oni mają najlepszy poziom jakości obsługi. Co ciekawe – nawet po rabatach u nas w sklepie, i tak mam u nich taniej przy promocjach.

  2. jacek kapik

    1 czerwca 2017 jako 12:22

    Ale co w tym zaskakującego? Jeśli kilka razy kupowaliście coś za granicą, jakiś sprzęt np. to macie porównanie jaki jest poziom w naszym Neonecie, a jaki na zachodzie. Mnie się podoba to, że jesteśmy doceniani przez zagraniczne rankingi, bo z naszych polskich na pewno niczego dobrego się nie dowiemy na swój temat. Brawo Neonet.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry