POWIERZCHNIE BIUROWE

Plantronics z biurem zbudowanym zgodnie z ideą Smarter Working

Plantronics zaprezentował swoje nowe biuro w holenderskim mieście Hoofddorp. Projektując pomieszczenia zwrócono szczególną uwagę na akustykę i zastosowanie najnowszych technologii oraz wykorzystano biophilic design, czyli wzornictwo inspirowane światem natury. Wszystko to aby pokazać, jak odpowiednie połączenie tych elementów może poprawić relacje między współpracownikami, zwiększyć wydajność i koncentrację.

Plantronics zaprezentował swoje nowe biuro w holenderskim mieście Hoofddorp. Projektując pomieszczenia zwrócono szczególną uwagę na akustykę i zastosowanie najnowszych technologii oraz wykorzystano biophilic design, czyli wzornictwo inspirowane światem natury. Wszystko to aby pokazać, jak odpowiednie połączenie tych elementów może poprawić relacje między współpracownikami, zwiększyć wydajność i koncentrację.

Nowa siedziba Plantronics, która mieści się w nowoczesnym kompleksie Park 20|20 w Hoofddorp, została zaprojektowana tak, by stać się wzorem przestrzeni dostosowanej pod względem akustycznym do różnych stylów pracy i pozbawionej niedogodności, które zwykle pojawiają się w biurach typu open space. Aktywne zarządzanie akustyką oraz wykorzystanie naturalnych elementów dźwiękowych i wizualnych pomagają rozwiązać problem hałasu. W rezultacie powstaje rozkład fal dźwiękowych umożliwiający współistnienie różnych aktywności, takich jak spontaniczne spotkania w korytarzu, burze mózgów, wideo konferencje, praca w ciszy i testowanie produktów, bez przeszkadzania sobie nawzajem.

Pracownicy firmy Plantronics będą mogli cieszyć się elastycznością i komfortem pracy w nowej przestrzeni, zapewniającej minimum rozpraszania uwagi oraz prywatność. Lokalizacja będzie również funkcjonować jako laboratorium nowoczesnego środowiska pracy, w którym Plantronics będzie mógł testować i doskonalić swoje rozwiązania, będące odpowiedzią na wyzwania komunikacyjne, z którymi mierzy się wielu współczesnych pracowników. Wszystko to by zapewnić klientom i partnerom wsparcie, którego potrzebują.

Projekt otwartego biura przyszłości: Smarter Working

Jako pionier w dziedzinie innowacyjnych urządzeń audio Plantronics poświęcił ponad 50 lat na tworzenie rozwiązań, które ułatwią komunikację pomiędzy ludźmi i mierzył się z takimi wyzwaniami, jak hałas w miejscu pracy i problemy z koncentracją w biurze. Holenderska siedziba to najnowszy i najbardziej zaawansowany przykład idei Smarter Working propagowanej przez Plantronics. Ma ona na celu zmianę myślenia o miejscu pracy. Dzięki wygodzie, jaką daje praca w sprzyjających warunkach, wzrasta wydajność i kreatywność, na czym w równym stopniu korzysta firma i pracownicy. Smarter Working to holistyczne podejście, na które składają się trzy kluczowe elementy: ludzie, miejsca i technologie.

Ludzie

Najnowsze badania Oxford Economics dowodzą, że 64% pracowników sądzi, iż wyeliminowanie rozpraszających uwagę elementów podnosi produktywność. Badania przeprowadzone wśród pracowników przez firmę architektoniczną Gensler wykazały, że w innowacyjnych przedsiębiorstwach pięć razy częściej spotyka się podział na strefy prywatne i wspólne. Rozumiejąc, jak ważne jest otoczenie i jak duży wpływ ma ono na jakość pracy, Plantronics świadomie dobierał materiały, ustawienia i wzory, które pomagają zachować skupienie w miejscu pracy, dając jednocześnie możliwość wyboru stylu pracy.

Plantronics łączy własne obserwacje zmieniających się potrzeb pracowników i najczęściej występujących problemów z technologią komunikacyjną. Definiując preferowane style pracy właściwe poszczególnym typom osobowości, bierze pod uwagę ich potrzeby i zachowania, dopasowując do nich odpowiednie urządzenia.

Miejsca

Plantronics wybrał Park 20|20 i podjął ścisłą współpracę z firmami architektonicznymi William McDonough + Partners, N30 i Gensler, aby zaprojektować przestrzeń, która zapewni efektywność i prywatność, inspirując i angażując pracowników, partnerów i klientów.
Projekt biura uwzględnia zarówno przestrzeń prywatną jak wspólną, dzięki czemu wspiera kontemplację, koncentrację, kooperację i komunikację. Technologie akustyczne oraz staranny dobór powierzchni pochłaniających i odbijających dźwięk pomagają zredukować hałas do minimum, umożliwiając efektywną pracę w dowolnej części budynku. Elementy wystroju, takie jak wodospady w pomieszczeniach czy okna od podłogi do sufitu, zapewniają naturalne światło i dźwięki.

Pracując ramię w ramię z firmą Gensler, stworzono przestrzeń wystawienniczą, na której Plantronics demonstruje praktyczne zastosowanie swoich innowacyjnych rozwiązań. Wśród nich znajduje się interaktywna konsola dźwiękowa, która pokazuje wpływ odgłosów na codzienne życie oraz komora dźwiękowa, dzięki której odwiedzający mogą się przekonać, jak Plantronics bada poziom hałasu podczas projektowania słuchawek.
Budynek, podobnie jak całe otoczenie Park 20|20 utrzymane jest w ekologicznym stylu i może podlegać pełnemu demontażowi. Materiały, których użyto do budowy, w większości ulegają całkowitemu recyclingowi i są przyjazne dla środowiska.

Przy projektowaniu każdego z elementów dołożono starań, aby w jak największym stopniu wykorzystać naturalne zasoby, począwszy od paneli solarnych po dywany zrobione ze zutylizowanych sieci rybackich.

Budynek wyposażony jest w panele solarne usytuowane tak, by przynajmniej jedna czwarta obiektu mogła być zasilana przez energię słoneczną, a kanalizacja zawiera oczyszczalnię i filtry, pozwalające na odzyskiwanie szarej wody. Włożony wysiłek zaowocował certyfikacją budynku metodą BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) z oceną EXCELLENT.

Technologie

W biurowcu w pełni wykorzystano możliwości, jakie dają rozwiązania Plantronics, począwszy od aktywnego zarządzania akustyką aż po słuchawki zapewniające komfort pracy w dowolnym miejscu. Trzy wodospady umieszczone w przestrzeni biurowej stanowią element projektu inteligentnie zaplanowanej przestrzeni akustycznej. Kojący dźwięk płynącej wody jest lepiej słyszalny dzięki specjalnym głośnikom. W ten sposób wodospady dostarczają zarazem pozytywnych wrażeń wizualnych i dźwiękowych.

Naturalny, uspokajający odgłos od kilku lat był szczegółowo badany przez Plantronics i został uznany za najlepiej tłumiący hałasy otoczenia w otwartej przestrzeni biura. To element biophilic design, który pomaga dbać o prywatność i odpowiada naturalnej potrzebie kontaktu człowieka z przyrodą.

„Plantronics przez wiele lat prowadził badania I ekspertyzy, aby zmierzyć się z największymi wyzwaniami, jakie stawia komunikacja i akustyka. Od 2012 roku poświęcamy jeszcze więcej uwagi na przekładanie tych doświadczeń na ideę Smarter Working i próby stworzenia holistycznej strategii, która pomoże zmotywować ludzi do większej produktywności, budując zarazem zadowolenie z wykonywanej pracy” – powiedział Joe Burton, CEO firmy Plantronics. „W podróży, jaką było projektowanie tego biura, chodziło o stworzenie wspaniałego środowiska dla naszych pracowników. Była to również okazja do wcielenia w życie naszej wizji nowoczesnego miejsca pracy.”

„Umieszczenie nowoczesnego obiektu w Holandii to wyjątkowa szansa dla naszych pracowników zatrudnionych w tym regionie. Doświadczenia i rozwiązania oferowane przez Plantronics mogą być teraz prezentowane w jeszcze bardziej wiarygodny sposób klientom i partnerom z Europy i Afryki” – powiedział Paul Clark, dyrektor zarządzający Plantronics w regionie Europy i Afryki. „Wyjątkowe otoczenie, jakim jest Park 20|20, to idealna lokalizacja dla tego biurowca.”

„Projektując przestrzeń wystawienniczą, chcieliśmy połączyć historię marki Plantronics z innowacyjną technologią, aby stworzyć spójną opowieść, która będzie stanowiła informacyjną podróż po przestrzeni – powiedziała Milena Jovovic, Design Director w firmie Gensler. „Projekt stanowi ucieleśnienie naszego dążenia do tworzenia przyjaznych ludziom, funkcjonalnych przestrzeni. Wykorzystując bogate doświadczenia z różnych dziedzin, mogliśmy stworzyć holistyczną wizję, spójną z projektem całego budynku.”

Plantronics z biurem zbudowanym zgodnie z ideą Smarter Working
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x