OBSŁUGA KLIENTA

Wiosenny remarketing, czyli jak obudzić klienta!

Na wiosnę klienci czują potrzebę zmian. Wykorzystaj ten moment, by odświeżyć ich relacje z marką. Wiosenny remarketing jest szczególnie skuteczny w branży sezonowej.

Na wiosnę klienci czują potrzebę zmian. Wykorzystaj ten moment, by odświeżyć ich relacje z marką. Wiosenny remarketing jest szczególnie skuteczny w branży sezonowej.

Branże sezonowe powinny maksymalizować swoje wysiłki, by jak najefektywniej wykorzystać moment popularności. Taki okres nastał teraz, gdy wraz z wiosenną pogodą, nadchodzi czas na wymianę opon, mebli w ogrodzie, zrobienie porządków w mieszkaniu, uzupełnienie braków w garderobie i letnim sprzęcie sportowym. W planie marketingowym marek działających w modelu sezonowym koniecznie powinien znaleźć się remarketing.

Według badań przeprowadzonych przez Bain & Company, zwiększenie retencji (powracalności) klientów o 5 proc. może prowadzić do wzrostu zysków w wysokości od 25 do 95 proc. Dużo łatwiej przyjdzie ci przekonać dotychczasowego klienta do ponowienia zakupów (szanse wynoszą 60-70 proc.) niż pozyskać nowego (prawdopodobieństwo to jedynie 5-20 proc.).

Skierowanie komunikacji do klientów, którzy wcześniej korzystali z usług firmy, bardziej się opłaca niż pozyskiwanie nowych leadów.

Wraz z nastaniem dobrej pogody ludzie stają się bardziej mobilni, częściej wychodzą, również ze świata online. W wiosennym remarketingu warto więc sięgnąć po działania mobile marketingu. Najprościej, bez potrzeby łączenia się z internetem, bez dużych budżetów a skutecznie wysłać klientowi wiadomość tekstową. O czym pamiętać, przeprowadzając wiosenną kampanię remarketingową za pomocą SMS-ów?

Poznaj i przewiduj potrzeby

Komunikacja SMS odbywa się na zasadach permission marketingu, marka może wysyłać wiadomości do klientów, którzy podali przy obsłudze swój numer telefonu i zgodzili się na przetwarzanie danych. Platformy do masowej wysyłki umożliwiają szczegółowe targetowanie klientów, podobnie jak w przypadku maili. Posiadając dane o dotychczasowej aktywności klientów, zastanów się, czego potrzebują obecnie. Jeśli w zeszłym roku klient kupił meble ogrodowe, nie proponuj mu nowej ławki, tylko środki do pielęgnacji drewna i farbę, by mógł odświeżyć po zimie posiadany komplet. Jeśli klient kupował w sklepie sportowym sprzęt do różnych sportów zimowych i widać, że sport jest obecny w jego życiu, poinformuj go o modnych aktywnościach wiosennych, np. tak „Marta, otwieramy sezon wiosenny. Zamień kombinezon narciarski na strój rowerowy! Najnowszą kolekcję znajdziesz pod linkiem idz.do”. – Komunikacja SMS jest odbierana bardziej osobiście niż mail czy ulotka. Bardzo ważne w tym kanale jest personalizowanie swojego przekazu, zwracanie się po imieniu i wysyłanie jedynie przydatnych z punktu widzenia klienta informacji – tłumaczy Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI.

Dobry timing

SMS-y są zazwyczaj odczytywane w ciągu 3 minut po ich dostarczeniu, dlatego bardzo istotne jest dostosowanie czasu wysyłki do treści i odbiorcy. Pisz do swoich klientów wtedy, gdy tego potrzebują. Jeśli prowadzisz serwis wymiany opon, zachęć klientów do odwiedzin wysyłając im na początku tygodnia, gdy robią plany na cały tydzień, SMS o treści „Jeszcze nie zmieniłeś opon? Mamy dla Ciebie wolny termin we wtorek lub czwartek wieczorem. Czekamy na ul. Grochowskiej 63 w godzinach 7-21”. Ułatw umówienie się i zachęć do działania, pisząc „Chcesz się umówić? Odeślij w odpowiedzi na tę wiadomość UMOW, oddzwonimy i umówimy serwis na pasującą ci godzinę”. Tego typu komunikacja pomoże utrzymać pełne wykorzystanie stanowisk w warsztacie. Ważne: szanuj czas swojego odbiorcy, nie wysyłaj mu wiadomości po godz. 20 ani przed 8 rano.

Wartość dodana

Klient chętniej zostawi swój nr telefonu, jeśli zaoferujesz mu coś w zamian – wcześniejszy dostęp do nowej oferty, unikalny kod zniżkowy, zaproszenie na pokaz. Wysyłając SMS-a z unikalnym rabatem bardziej zmotywujesz klienta do działania i zyskasz jego lojalność.

Buduj relację

Za pomocą SMS-a możesz nie tylko informować, ale również prowadzić dialog. Pytaj o feedback, nawet jeśli może być niekorzystny. Możesz to zrobić wysyłając w wiadomości link do ankiety badającej satysfakcję klienta lub prosząc o odpowiedź w SMS-ie zwrotnym. Według badań LoyalityOne klienci, którzy poskarżyli się firmie i zobaczyli, że zgłaszany problem został rozwiązany, byli o 84 proc. mniej skłonni do zmniejszenia wydatków w firmie niż klienci, którzy przemilczeli niezadowolenie. Jak widać, nawet zła opinia może przynieść korzyści.

– Wysyłanie klientowi wiadomości przydatnych i korzystnych widocznie wpływa na jego lojalność wobec marki. Jeśli klienci oczekują od firmy komunikacji bezpośrednio na komórki warto wprowadzić newsletter SMS, który pozwala pozostać w stałym kontakcie – zauważa Andrzej Ogonowski.

Wiosenny remarketing, czyli jak obudzić klienta!
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry