BADANIA / ZAGRANICA

Aby się rozwijać trzeba elastycznie pracować – wyniki badania

Produktywność rośnie, a praca zespołowa staje się znacznie efektywniejsza, kiedy zatrudnieni mogą wybrać miejsce pracy – tak wynika z sondażu badającego globalne trendy w elastycznej pracy.

Produktywność rośnie, a praca zespołowa staje się znacznie efektywniejsza, kiedy zatrudnieni mogą wybrać miejsce pracy – tak wynika z sondażu badającego globalne trendy w elastycznej pracy.

– Przewidywaliśmy, że rok 2016 będzie »rokiem wideo«, i czujemy satysfakcję, widząc, że ludzie naprawdę zaczynają dostrzegać zalety takiego sposobu pracy – mówi Jim Kruger, dyrektor działu marketingu w Polycom. – Wyniki ankiety mówią nam jednocześnie, że więcej przedsiębiorstw musi zacząć oferować narzędzia do współpracy wideo, aby zapewnić osobisty kontakt, na którym zależy ludziom. W przeciwnym razie ryzykują, że przegrają z firmami, które oferują elastyczność, a dzięki temu są w stanie przyciągnąć i zatrzymać u siebie utalentowanych pracowników.

Sondaż wskazuje najważniejsze korzyści i wyzwania dla pracodawców i pracowników, jakie wiążą się z wprowadzaniem elastycznej kultury pracy. Choć wyniki różnią się w zależności od kraju, trzy kluczowe trendy pozostają niezmienne.

Ogromna większość respondentów (98 proc.) zgadza się, że możliwość pracy w dowolnym miejscu zwiększa produktywność, ponieważ pozwala ludziom pracować tam, gdzie są najbardziej efektywni.

92 proc. badanych zgadza się również, że technologia współpracy wideo usprawnia pracę zespołową. Spotkania z kolegami za pośrednictwem wideo podtrzymują ludzkie interakcje, których czasem brakuje w pracy zdalnej, umożliwiając pracownikom nawiązywanie lepszych relacji. Z ankiety wynika też, że 62 proc. globalnej siły roboczej pracuje elastycznie – więcej, niż kiedykolwiek przedtem. Częściowo odpowiada za to cyfrowa transformacja, która skłania organizacje do szukania nowych sposobów na przyspieszenie pracy. Firmy muszą wprowadzać innowacje, rozwijać lepszą kulturę pracy i utrzymywać najbardziej utalentowanych pracowników, aby zachować konkurencyjność.

Ponad połowa respondentów z Europy zadeklarowała w badaniu, że często pracuje elastycznie. Co interesujące, dwie trzecie ankietowanych ma kolegów pracujących w innych biurach albo zdalnie (78 proc.). Zważywszy na liczbę języków w Europie, jest oczywiste, że technologie współpracy zbliżają ludzi – 91 proc. dzięki nim lepiej poznaje kolegów, a trend ten jest widoczny na całym świecie. Badanie Polycom pokazuje, że styl pracy w regionie znacznie się zmienia. Umożliwienie elastycznej pracy z domu albo dowolnego innego miejsca ma kluczowe znaczenie dla spełnienia wymagań tych, którzy poszukują większej równowagi między życiem osobistym a zawodowym.

66 proc. przedstawicieli pokolenia Y niepokoi się, że nie są postrzegani jako pracowici, kiedy nie przebywają w biurze.

Jest to powszechna obawa, którą podziela 62 proc. respondentów. Organizacje, które chcą nadążyć za cyfrową transformacją, muszą zastosować nowe podejście do kwestii pracy i współpracy ze swoim personelem. Kiedy wydajność mierzy się na podstawie wyników, a nie przepracowanych godzin, pracownicy zyskują pewność, że kierownictwo rozumie, że sama obecność w biurze nie jest równoznaczna z wysoką etyką pracy. U podstaw tej zmiany kultury pracy leży technologia. Właściwa technologia jest niezbędna, aby zespoły mogły współpracować, a pracownicy mieli dostęp do tych samych narzędzi, z których mogliby skorzystać w biurze.

Więcej informacji o wynikach sondażu można znaleźć w naszym przewodniku „Anywhere Working E. Guide” lub w opracowaniu „Changing Needs of the Workplace” (materiały dostępne są w języku angielskim).

Aby się rozwijać trzeba elastycznie pracować – wyniki badania
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x