BADANIA / POLSKA

Podwyżkami nie kupisz poczucia stabilności – wyniki badania

Tylko 14% ankietowanych wskazało regularne podwyżki jako wyznacznik poczucia stabilności w pracy – pokazuje najnowsze badanie serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

Tylko 14% ankietowanych wskazało regularne podwyżki jako wyznacznik poczucia stabilności w pracy – pokazuje najnowsze badanie serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

Co najbardziej zaskakuje, była to najrzadziej wybierana odpowiedź wśród polskich badanych. Po raz kolejny widzimy, że trendy na rynku zatrudnienia dynamicznie się zmieniają.

Od pracy przestajemy wymagać jedynie wysokich zarobków, ale również możliwości rozwoju i poczucia satysfakcji.

I to właśnie ciągła możliwość rozwoju jest według polskich badanych najważniejszym wyznacznikiem stabilności zatrudnienia. Aż 32% Polaków uważa, że szansa na awans w hierarchii firmy zapewnia poczucie pewności w pracy, które przekłada się na wiele innych dziedzin życia – np. skłonność do inwestycji, ogólne poczucie bezpieczeństwa i zadowolenia oraz kontakty z bliskimi.

A strach czy choćby niepokój przed utratą pracy może wpływać niekorzystanie na wykonywane przez pracowników zadania oraz ich zaangażowanie. Stan określany przez psychologów, jako antycypacja bezrobocia – charakteryzuje się pobudzeniem emocjonalnym spowodowanym oczekiwaniem na otrzymanie wypowiedzenia – mówi Joanna Żukowska, ekspert MonsterPolska.pl.

Dlatego pracodawcy powinni zwracać szczególną uwagę na to, by podkreślać stabilność zatrudnienia swoich pracowników. Chwalić i nigdy bez podstaw nie straszyć zwolnieniem. Takie postępowanie będzie zdecydowanie działać na ich niekorzyść – dodaje.

Wynik badania wskazuje, że ważne są również dobre relacje z przełożonym. Aż 23% z nas twierdzi, że jego przyszłość w firmie zależy bezpośrednio od przełożonego, który zadecyduje o ciągłości zatrudnienia.

Pracownicy zwracają również uwagę na pozycję firmy na rynku oraz jej sytuację finansową (17%). Kiedy widzą, że przedsiębiorstwo prosperuje i zalicza kolejne wzrosty sprzedaży, na pewno mają mniej obaw, niż wtedy, gdy statystyki obrotów spadają, a w kuluarach słyszy się pogłoski o problemach.

Warto komunikować pracownikom sukcesy, jakie odnosi firma. Nie tylko mówiąc o nich wewnątrz organizacji, ale także i poza nią.

Stąd ważne, by nawet jeśli w firmie dzieje się źle – zarządzający nie rozmawiali o trudnościach finansowych przy pracownikach, gdyż może to źle wpłynąć na ich pracę oraz spowodować wątpliwości co do stabilności zatrudnienia. Jeśli są to problemy krótkoterminowe, tworzą niepotrzebną okazję do utraty pracowników, którzy zaniepokojeni, odruchowo zaczną rozglądać się za nowymi ofertami pracy.

Warto zatem rzetelnie informować pracowników o sukcesach firmy, by wszyscy w niej pracujący czuli się pewnie.

Podobną ankietę przeprowadzono w serwisach partnerskich grupy Monster Worldwide na całym świecie. Możliwość rozwoju jako gwarant stabilności na pierwszym miejscu postawili również Hindusi (53%), Amerykanie (43%) czy Brytyjczycy (30%).

Natomiast w Niemczech (33%), Kanadzie (30%), Francji (39%), Włoszech (39%) i Finlandii (36%) najważniejsze okazały się dobre relacje z przełożonym.

Co ciekawe mieszkańcy innych krajów dużo częściej wskazywali na regularne podwyżki jako wyznacznik stabilności. Taką odpowiedź wybrało aż 34% Finów, 33% Włochów, jedna trzecia Francuzów i 28% Niemców.

W badaniu udział wzięło ok. 16 tys. pracowników z całego świata. Badanie przeprowadzono w lutym 2017 roku.

Podwyżkami nie kupisz poczucia stabilności – wyniki badania
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry