OBSŁUGA KLIENTA

Reklamy w Messengerze – czy czeka nas rewolucja?

W komunikacji z klientami coraz chętniej sięgamy po komunikatory internetowe takie jak facebookowy Messenger. Aktualnie nie ma w nim reklam, ale już wkrótce może się to zmienić.

W komunikacji z klientami coraz chętniej sięgamy po komunikatory internetowe takie jak facebookowy Messenger. Aktualnie nie ma w nim reklam, ale już wkrótce może się to zmienić.

Pod koniec stycznia Facebook zaczął testy dla użytkowników aplikacji w Tajlandii i Australii. Testy te umożliwiają firmom dodawanie reklam na stronie głównej Messengera. Ich funkcjonalność jest podobna do fanpage’ów marek – klikając w nie będziemy mogli dowiedzieć się więcej o interesującej nas marce czy zarezerwować usługę.

Potencjał Messengera w kontaktach firm z klientami jest bardzo obiecujący. Nowe możliwości aplikacji mogą przyczynić się do budowania świadomości marki i zmniejszenia dystansu na linii marka-konsument – komentuje Anna Dziedzic, Managing Director 365 agencja. – Aby jednoznacznie ocenić to rozwiązanie musimy uzbroić się w cierpliwość i poczekać aż będą dostępne informacje na temat finalnego kształtu tego rozwiązania – dodaje. 

Niestety pomysł nie spotkał się z entuzjazmem ze strony samych użytkowników. Podstawowym zarzutem jest przede wszystkim rozmiar reklam – obecnie są po prostu za duże. Zamiast zachęcać użytkowników do kontaktowania się z markami, wzbudzają niechęć. Użytkownicy niepokoją się również, że firmy będą mogły „zaśmiecać” im skrzynkę prywatnymi wiadomościami.

Jak zapewnił Facebook osoby korzystające z Messengera będą mogły też w każdej chwili wyciszyć lub zablokować wiadomości przychodzące od danej firmy.

Trzeba jednak pamiętać, że to testy reklam w Messengerze. Dopiero się rozpoczęły i prawdopodobnie jeszcze wiele się zmieni zagoszczą na stałe w aplikacji. Niemniej jednak warto mieć już teraz w uwadze, że wykorzystanie tego typu rozwiązania w komunikacji da szansę na zainicjowanie komunikacji z klientami.

Reklamy w Messengerze – czy czeka nas rewolucja?
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry