BIZNES

Bank Zachodni WBK wprowadza pętle indukcyjne

Bank Zachodni WBK jako pierwszy bank w Polsce pilotażowo wyposaża wybrane oddziały bez barier w przenośne pętle indukcyjne, poprawiające komfort obsługi osób niedosłyszących.

Bank Zachodni WBK jako pierwszy bank w Polsce pilotażowo wyposaża wybrane oddziały bez barier w przenośne pętle indukcyjne, poprawiające komfort obsługi osób niedosłyszących.

– Od lat rozwijamy nasz program „Obsługa bez barier” ułatwiający korzystanie z usług klientom z różnymi niepełnosprawnościami, koncentrujemy się na relacjach i tworzeniu optymalnych rozwiązań dla nich. Teraz zdecydowaliśmy o wsparciu obsługi osób niedosłyszących wyposażając oddziały w przenośne pętle indukcyjne. Myślę, ze po raz kolejny będziemy inspiracją dla innych instytucji finansowych, co przełoży się na poprawę jakości obsługi klientów z niepełnosprawnością słuchu w kraju – powiedział Piotr Mucha dyrektor Departamentu Zarządzania Jakością i Doświadczeniem Klienta.

Pętla indukcyjna to małe i proste urządzenie, które ułatwia prowadzenie rozmowy klientom z niedosłyszącym korzystającym z aparatów słuchowych. Pętle indukcyjne wykorzystują pole elektromagnetyczne do przesyłania mowy/komunikatów bezpośrednio do aparatu słuchowego (czyli ucha osoby słabosłyszącej), eliminując przy tym dźwięki niepożądane np. hałas panujący w jadącym metrze.

Pilotaż rozpoczął się w 20 oddziałach Banku. Oddziały zostały wybrane jako placówki znajdujące się w kluczowych lokalizacjach, czy też w pobliżu stowarzyszeń/fundacji działających na rzecz osób niedosłyszących, które są potencjalnymi odbiorcami udogodnienia. Lista oddziałów dostępna jest na stronie www.bzwbk.pl/obb (zakładka Pętle indukcyjne).

– W krajach Europy Zachodniej pętle indukcyjne są powszechnie stosowanymi urządzeniami wspierającymi osoby słabosłyszące. Można je spotkać na lotniskach, dworcach, w urzędach, bankach, a nawet w autobusach, tramwajach i w metrze. Pętle wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie warunki akustyczne mogą utrudniać zrozumienie mowy lub tam, gdzie istotne jest zapewnienie wysokiego komfortu i poufności rozmowy, np. w bankach- powiedział Bartosz Stępień Prezes Spółdzielni Socjalnej FADO.

Osoby słabosłyszące to duża i stale rosnąca grupa społeczna. Szacuje się, że około 1 milion Polaków ma poważny ubytek słuchu. Nie wszyscy jednak korzystają z aparatów słuchowych. Niemniej około 95% spośród osób korzystających z aparatów słuchowych posiada aparaty przystosowane do pętli indukcyjnej.

Bank Zachodni WBK wprowadza pętle indukcyjne
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry