Jednym z najważniejszych elementów dzisiejszej obsługi klienta jest tzw. Customer Experience, czyli suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku przez cały okres trwania jego relacji z naszą firmą.

Kiedyś kontakt klienta z firmą ograniczał się do wejścia do sklepu, kupienia towaru, wyjścia. Koniec pieśni. Dziś jest zgoła inaczej, bo często klient potrzebuje nawet 7 punktów styku z Tobą, Twoją marką, firmą, zanim zdecyduje się na jakiś zakup. Często mimo 7 punktów styku i tak się nie decyduje, z różnych powodów.

Aby zwiększyć swoje szanse na skuteczną sprzedaż, zadbaj o to by klient przy każdym kontakcie z Tobą doznawał przyjemnych odczuć związanych z przekraczaniem jego oczekiwań.

Przykłady.

Kiedy klient reklamuje wadliwy produkt, to za to, że trafił mu się wadliwy egzemplarz, daj mu (niezaplanowany wcześniej) rabat 10% na kolejne zamówienie.

Kiedy klient wejdzie do Ciebie do sklepu, zrób mu kawę z ekspresu, gratis od firmy.

Kiedy klient wejdzie na Twoją stronę www, to napisz do niego na czacie. Ty napisz, nie automat, tylko żywy człowiek.

Kiedy zobaczysz, że klient ma problem w wyborze produktu, bo chciałby dwa, ale stać go tylko na jeden, to zaoferuj rabat lub dodatkowy produkt, aby docenić klienta i pomóc mu podjąć decyzję.

Słowem – dbaj o to by klient po wyjściu ze sklepu, strony pomyślał: „Wow, nie spodziewałem się tego”. Dzięki temu zyskasz lojalnego klienta, który powie o tym kilku swoim znajomym, a może nawet stanie się Twoim wiernym fanem.

Wskazówka 89: Pomyśl o tym co możesz dawać klientom, jak ich traktować, aby czuli się pozytywnie zaskoczeni i chcieli wracać do Ciebie i mówić o Twojej firmie swoim znajomym.


Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.

#89 Dawaj swoim klientom więcej niż obiecałeś
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry