Twoje życie zewnętrzne zależne jest od Twojego życia wewnętrznego, dosłownie i w przenośni. Dosłownie, bo od Twojego odżywiania i stanu organów ciała będzie zależała Twoja forma fizyczna i w przenośni, bo od Twoich myśli będą zależały Twoje słowa, czyny i efekty.

Dobrzy sprzedawcy wiedzą, że jeśli chcą osiągać wysokie efekty w sprzedaży, muszą zadbać w pierwszej kolejności o swoje ciała, w drugiej o swój umysł, a dopiero wtedy mogą zacząć budować swoją markę.

Body>Brain>Brand>Greatness – kolejność nie jest przypadkowa. Dlatego też koniecznie powinieneś wprowadzić do swoich codziennych rytuałów dobre nawyki, które będą pomagać Ci szybciej dotrzeć do wielkości. Jakie nawyki masz do wyboru:

  • wczesna pobudka – im szybciej wstaniesz, tym dłuższy masz dzień i więcej możesz zrobić, ja sam tego się uczę, bo jestem sową i lubię pracować w nocy, ale wiem, że praca w dzień daje większe efekty
  • trening fizyczny – rozgrzewka po wstaniu z łóżka, jogging, określony zestaw ćwiczeń lub uprawianie sportu
  • 5 posiłków dziennie – zdrowe odżywianie i zbilansowana dieta, to podstawa do sprawnego funkcjonowania organizmu, a jedzenie małych porcji w ciągu całego dnia nie zmęczy Cię, ani nie osłabi, tylko da Ci energię do działania
  • czytanie książek – po wstaniu, przed spaniem lub w każdej wolnej chwili w ciągu dnia, nawet po 2-3 minuty stojąc w korku lub w kolejce, nie chodzi o ilość czasu poświęcaną na czytanie, tylko o wyrobienie nawyki sięgania po książkę
  • słuchanie audiobooków – podczas biegania, jazdy pociągiem, autobusem, w samochodzie, czyli wszędzie tam, gdzie nie możesz czytać, a dobry audiobook może niezwykle umilić podróż
  • rytuał wdzięczności – podziękuj każdego dnia za to co masz, co osiągnąłeś, czego się nauczyłeś. Doceniając małe rzeczy, będziesz też potrafił doceniać wielkie sukcesy.
  • medytacja – poświęć kilka minut na wsłuchanie się w siebie, pobycie z ciszą, bez gonitwy myśli, abyś potrafił odkryć to, co dla Ciebie ważne, uspokoić umysł i osadzić się w rzeczywistości
  • analiza swoich celów – naucz się wyznaczać, a potem na bieżąco sprawdzać stan realizacji swoich celów, da Ci to motywację do działania i kontrolę nad swoim życiem
  • wizualizacja – przed snem lub rano, zanim otworzysz oczy, zwizualizuj sobie dzisiejszy dzień, jak chcesz żeby wyglądał w najlepszej wersji, kiedy umysł to zobaczy, łatwiej będzie mu to zrealizować
  • ustal priorytety – zaplanuj co jest najważniejsze do zrobienia w danym dniu, tygodniu, miesiącu i od tego zaczynaj pracę, nawet jeśli zdążysz zrobić tylko kilka rzeczy, ale najważniejszych, to będziesz dalej niż gdybyś zrobił wszystkie nieważne rzeczy

Do tej listy można dołożyć więcej: kładź się o normalnej porze, zadbaj o swój wygląd, używaj nici dentystycznej, poświęć czas rodzinie, odezwij się do przyjaciela. Sam musisz zdecydować, które z nawyków mają dla Ciebie największe znaczenie a w tej chwili, a które możesz sobie odpuścić.

Wskazówka 88: Wprowadzając nowe nawyki pamiętaj, że potrzebujesz ok. 21 dni, aby dany nawyk się umocnił i abyś o nim pamiętał, a więc nie wprowadzaj zbyt wiele naraz, maksymalnie 3 czynności, bo inaczej przeciążysz umysł. Używaj aplikacji do przypominania Ci o nawykach np. Rewire.


Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.

#88 Wypracuj codzienne, wspierające Twoją sprzedaż, pozytywne nawyki
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry