Przypomnij sobie jeden z tych momentów, gdy po wejściu na znany portal internetowy, dostałeś po oczach takimi nagłówkami:
- Dowiedz się jaki jest Twój znak w horoskopie chiński?
- Jakim jesteś menadżerem? Rozwiąż QUIZ!
- Jak będziesz wyglądał za 10 lat?
Można mnożyć takie tytuły, ale zasada działania pozostanie taka sama – chętniej je klikniesz, ponieważ wszystkie dotyczą Ciebie i dają Ci wiedzę o Tobie. Dają Ci obietnicę, że treść, którą za sobą niosą, będzie korzystna dla Ciebie i nie będzie dotyczyła jakichś abstrakcyjnych konceptów.
Z tego powodu czujesz się zachęcony aby je obejrzeć, przeczytać, bo liczysz na to, że wyciągniesz z nich osobistą korzyść, poza zaspokojeniem potrzeby informacji czy rozrywki.
Dlatego kiedy omawiasz swój produkt czy usługę nie mów o niej opowiadając o sobie czy bezosobowym bycie, tylko odnoś się do konkretnej osoby i konkretnych korzyści, które ta osoba odniesie, a więc Twój rozmówca.
Zamiast mówić: „mój produkt pozwala na korzystanie internetu w dowolnym miejscu w kraju” powiedz „będzie Pan mógł korzystać z tego internetu w dowolnym miejscu w kraju”.
Wskazówka 78: Przestań mówić o sobie na swoich prezentacjach, tylko kieruj swoją ofertę do rozmówcy, pokazując korzyści, które on odniesie podczas korzystania z usługi.

Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.