Co drugi Polak martwi się świątecznymi wydatkami

Co czwarty Polak (25,7%) ze względu na swoją sytuację finansową, przewiduje, że w tym roku wyda na święta mniej niż w zeszłym. Większe wydatki planuje tylko 13,6% ankietowanych (i nie ma tu znaczących różnic w zależności od grupy wiekowej).

Dzieci cieszą się na święta i z niecierpliwością czekają już na prezenty. Dorosłych martwią wydatki. Dotyczy to co drugiego Polaka (48,8%). Tak wynika z badania przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polaków* na zlecenie RetailMeNot – największego na świecie centrum zakupów online, udostępniającego kupony rabatowe i zniżki do sklepów internetowych.

Co czwarty Polak (25,7%) ze względu na swoją sytuację finansową, przewiduje, że w tym roku wyda na święta mniej niż w zeszłym. Większe wydatki planuje tylko 13,6% ankietowanych (i nie ma tu znaczących różnic w zależności od grupy wiekowej).

Dlaczego świąteczne wydatki martwią Polaków? Dla 25,4% ankietowanych przyczyną jest fakt, że kupując prezenty, produkty spożywcze czy dekoracje przekroczą stan konta. Osoby z tej grupy liczą się z koniecznością wzięcia kredytu. Jeden na czterech ankietowanych (24,1%) zakłada, że co najmniej za jeden prezent zapłaci w ratach. Co piąty (20,5%) będzie musiał pożyczyć pieniądze na prezenty u rodziny lub przyjaciół.

Na Wigilii oszczędzamy świadomie

Biorąc pod uwagę finansowe troski Polaków, nie dziwi, że prawie trzech na czterech (73,4%) zamierza w tym roku baczniej przyglądać się cenom. Nie chcą jednak rezygnować z kupowania wymarzonych prezentów i spełnienia życzeń swoich bliskich, dlatego chętnie będą korzystać z różnych form oszczędzania. Co drugi Polak (48,4%) przypomni sobie przy tym o własnych talentach. Osoby z tej grupy zamierzają w tym roku w większym stopniu własnoręcznie przygotować prezenty i świąteczne potrawy. Z kolei aż dwie trzecie Polaków (65,8%) wykorzysta kupony rabatowe i oferty specjalne, żeby jak najwięcej zaoszczędzić, kupując przy tym wartościowe rzeczy dla swoich bliskich. Warto zauważyć, że tego rodzaju oszczędnościowa postawa pozytywnie wpływa na samopoczucie kupujących: ponad 70% Polaków (71,6%) czuje dumę, kiedy znajdzie wymarzony prezent świąteczny w najlepszej cenie.

*Badanie ankietowe przeprowadzone na zlecenie RetailMeNot (www.retailmenot.pl) przez pracownię badawczą BIOSTAT w reprezentatywnej grupie 1.000 respondentów z Polski w listopadzie 2016 roku.

Pełne wyniki badań oraz dalsze informacje: http://www.retailmenot.pl/badania/swieta-2016

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *