STRATEGIE I INWESTYCJE

Mall testuje dostarczanie przesyłek dronami

Grupa Mall przeprowadziła z sukcesem pierwsze testy dostarczania przesyłek dronami w tej części Europy. Lot dronem w ramach programu pilotażowego odbył się 22. listopada na trasie Jirna – Zeleneč, a cały proces dostawy zajął zaledwie 5 minut.

Grupa Mall przeprowadziła z sukcesem pierwsze testy dostarczania przesyłek dronami w tej części Europy. Lot dronem w ramach programu pilotażowego odbył się 22. listopada na trasie Jirna – Zeleneč, a cały proces dostawy zajął zaledwie 5 minut.

Dron DJI Matrice 100 quadcopter, specjalnie przystosowany do celów pilotażu, został użyty do dokonania dostawy pokonując dystans prawie 2 km w niecałe 3 minuty. Zastosowano w nim specjalne pudełko z opakowaniem, z którego przesyłka została uwolniona za pomocą pilota zdalnego sterowania. To pierwsze tego typu testy w rejonie CEE wykonane na potrzeby e-commerce. Wprawdzie są już urządzenia te powszechnie wykorzystywane m.in. w geodezji, rolnictwie czy leśnictwie, ale jeszcze nigdy na szerszą skalę w handlu internetowym.
– Dzięki tej udanej próbie jesteśmy jako jedna z największych w Europie galerii handlowych online przygotowani do dyskusji na temat ewentualnych zmian w przepisach prawnych, by zmienić logistykę e-commerce. Jest to dla nas również zachęta do dalszych prac nad innowacjami i wykorzystaniem nowych technologii w e-commerce z myślą o klientach – mówi Jakub Havrlant, CEO Mall Group.

Wykorzystany do pilotażu dron z powodzeniem może dostarczać paczki o wadze do 2 kg na odległość nawet 60 km w czasie niecałych 20 minut i jest gotowy do pracy w trybie automatycznym. Testy zostały przeprowadzone we współpracy z badaczami i specjalistami w dziedzinie technologii dronów w Centrum sztucznej Inteligencji Wydziału Elektrotechniki Politechniki Czeskiej w Pradze oraz przy pełnym nadzorze odpowiednich służb. Wykorzystanie tego typu innowacyjnego rozwiązania technologicznego jest niestety mocno ograniczone przez ustawodawstwo w tej części Europy.

– Jednym z kluczowych problemów do rozwiązania przed wprowadzeniem regularnych dostaw przesyłek za pomocą bezzałogowych maszyn jest bezpieczeństwo i prawo danego kraju. Cieszymy się, że możemy stawiać na rozwój i wykorzystanie nowych technologii w e-logistyce i tym samym rozpocząć otwartą dyskusję na temat zmian przepisów mogących sprzyjać rozwojowi e-biznesu. Niestety to dość trudny proces
i bez wsparcia odpowiednich ministerstw i intensywnych prac nad ustawami o prawie lotniczym nie stanie się to częścią logistyki przyszłości – wyjaśnia Vit Endler, Prezes Zarządu Internet Mall Polska.

Próbny lot zakończył się w Czechach sukcesem i Grupa Mall zastanawia się nad przeprowadzeniem podobnych testów w Polsce i na Słowacji. Wprawdzie Polska jest jednym z liderów, jeśli chodzi o przepisy regulujące używanie dronów, ale trzeba je nadal dostosowywać do dynamicznie rozwijającego się rynku i potrzeb e-commerce. Jeśli dojdzie do testów w Polsce urządzenia w trakcie przelotów będą cały czas ściśle monitorowane i nie będą przelatywały nad prywatnymi posesjami. Równocześnie firma ma nadzieję na szybszą nowelizację przepisów wykonawczych, by uprościć procedurę dotyczącą zasad wykonywania lotów dronami.

Więcej informacji o testach dostarczania przesyłek dronem: http://drones.mallgroup.com

Mall testuje dostarczanie przesyłek dronami
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x