SYSTEMY CC

Jak smakuje chmura? Odcinek 5

Kiedy przygotowany przez Cludo projekt dobiega końca i kiedy praktycznie gotowy już produkt trafia do klienta nadchodzi czas testów klienta. I tutaj zawsze pada pytanie – co mamy testować.

Kiedy przygotowany przez Cludo projekt dobiega końca i kiedy praktycznie gotowy już produkt trafia do klienta nadchodzi czas testów klienta. I tutaj zawsze pada pytanie – co mamy testować.

Cludo zasadniczo nie przygotowuje scenariuszy testowych dla klientów. Z prostego, aczkolwiek bardzo ważnego powodu – scenariusze zawsze zakładają jakąś metodologię testów. Ich brak powoduje, że każdy testujący testuje aplikację w dogodny dla siebie sposób mogąc jednocześnie obserwować wszelkie braki czy usterki.

Na tym etapie to klient decyduje, czy dostarczone przez Cludo rozwiązanie spełnia wymagania i założenia wspólnie wypracowanej definicji projektu.

Dla Efektum etap testów był dość łatwy, gdyż już wcześniej wykorzystywana była platforma contact center w chmurze i dokładnie opisano wymagania, jakie ma spełnić nowe oprogramowanie.

– Jest to faktycznie bardzo ważny element projektu, bo tu najczęściej ujawniają się wszelkie niezrozumienia i nieporozumienia między dostawcą, a klientem – komentuje Michał Karzel z firmy Suasor Consulting, która na zlecenie Efektum zarządza operacjami call center.

Warto jednak pamiętać, że programu nie da się przetestować całkowicie. Zdaniem dr inż. Andrzeja Grossera z Zakładu Informatyki Stosowanej i Inżynierii Oprogramowania na Politechnice Częstochowskiej, sam test nie udowodni braku błędów, a im więcej błędów znaleziono, tym więcej błędów pozostało do znalezienia. Co ciekawe – nawet, jeśli już znajdziemy błąd – bardzo trudno jest jednoznacznie określić czy jest to w rzeczywistości błąd.

Błędem jest więc tylko taka sytuacja, w której oprogramowanie nie robi czegoś, co zostało wymienione w definicji projektu lub wykonuje coś, czego wykonywać nie powinno lub – co gorsza – robi coś, czego definicja nie przewiduje. Ten ostatni jednak może nie stanowić błędu, a niespodziewany efekt uboczny.

Jak smakuje chmura” to mini serial, w którym od kuchni pokazujemy proces wdrożenia personalizowanego CCaaS na przykładzie implementacji Cludo Contact Center w firmie Efektum. W poszczególnych odcinkach zobaczycie jak contact center w chmurze pomaga firmie Efektum dostarczać usługi w oparciu o model pracy zdalnej, gdzie praktycznie 100% konsultantów to osoby niepełnosprawne pracujące z domu. Dzięki takiemu modelowi koszty usługi pomniejszone są o wysokość obowiązkowej składki na PFRON.

Kolejny odcinek „Jak smakuje chmura?” już w najbliższy czwartek!

Więcej informacji o partnerach serialu na:

www.cludo.pl         www.efektum.pl

Jak smakuje chmura? Odcinek 5
1 komentarz

1 komentarz

  1. Dariusz W

    29 listopada 2016 jako 23:37

    Jak wyglądały potrzeby dot. raportowania, a jak poradziło sobie z nimi Cludo? Osoby niepełnosprawne moim zdaniem powinny podlegać nieco innym kryteriom oceny i analizy. Nie można przykładać do nich niektórych miar. Jak poradziliście sobie z tym?

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry