KORPORATOR

Dziel się wiedzą i bierz jej jak najwięcej

Dzielenie się wiedzą sprawia, że firma może się rozwijać, a pracownicy mogą szybciej wykonywać swoje obowiązki. To oczywiście powoduje wzrost efektywności. Lecz jeśli nie chcemy się dzielić wiedzą z innymi – nawet z tymi spoza organizacji – blokujemy sobie możliwość rozwoju. Za wiedzę musimy płacić więcej – zatrudniając nowych pracowników z innych organizacji, którzy potrzebują dodatkowego czasu, by poznać wiedzę, którą zgromadziliśmy w organizacji.

Dzielmy się więc wiedzą wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

Oto 5 powodów, dla których warto to robić:

1. Wiedza w rewanżu

Dzielenie się działa w obie strony. Paradoksalnie skorzystać może na tym szczególnie outsourcing, który mając duże koszty i niskie marże musi ciągle optymalizować swoje procesy, aby kosztowały jak najmniej. Pozyskanie nowej wiedzy z zakresu optymalizacji oraz czerpanie wiedzy z eksperymentalnych działań innych sprawia, że organizacja może się rozwijać bez ponoszenia wysokich kosztów.

2. Szansa na awans

Dzielenie się wiedzą ze współpracownikami pozwala na osiąganie znacznie szybciej kolejnych szczebli w organizacji. Pokazujemy wówczas innym, że jesteśmy nastawieni na rozwój własny i podległych nam osób. A to są cechy, których oczekuje się od dobrego managera.

3. Samorealizacja

W wielu przypadkach samorealizacja objawia się poprzez sprawowanie roli mentora i eksperta. Aby się nim stać należy posiadać odpowiednią wiedzę i chęć dzielenia się nią. Pamiętaj jednak, że dzielenie się musi odbywać się w publiczny sposób, zapisuj pomysły (np. w firmowym komputerze jako dowód) oraz zwracaj uwagę na to, czy współpracownicy wykorzystują przekazaną wiedzę.

4. Lepsza atmosfera

W organizacjach, w których odbywa się pełny proces dzielenia się wiedzą i wszyscy są zachęcani do czerpania i dawania wiedzy panuje zdecydowanie zdrowsza atmosfera pracy. Pojawia się mniej konfliktów, rzadko występuje mobbing i cały zespół pracuje razem efektywniej.

5. Wzrost efektywności pracy

Dzięki dzieleniu się wiedzą i optymalizacji procesów w oparciu o pomysły zespołu wzrasta efektywność pracy. Zespół pracuje szybciej, budżet jest racjonalnie wydatkowany.

03_korporator

Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry