SYSTEMY CC

Jak smakuje chmura? Odcinek 3

Wiemy już, że definicja projektu oraz wszelkie procesy biznesowe powinny być zbudowane na podstawie wiedzy oraz doświadczenia osób zaangażowanych w projekt. Jak zauważa Bartosz Pawlak Inżynier wsparcia Cludo – Takim fundamentem jest zbudowana przez Cludo platforma Contact Center, ze swoją redundantną, niezawodną i geograficznie niezależną architekturą. Jednak każda architektura jest tak niezawodna jak niezawodny jest jej najsłabszy element.

Jak smakuje chmura” to mini serial, w którym od kuchni pokazujemy proces wdrożenia personalizowanego CCaaS na przykładzie implementacji Cludo Contact Center w firmie Efektum. W poszczególnych odcinkach zobaczycie jak contact center w chmurze pomaga firmie Efektum dostarczać usługi w oparciu o model pracy zdalnej, gdzie praktycznie 100% konsultantów to osoby niepełnosprawne pracujące z domu. Dzięki takiemu modelowi koszty usługi pomniejszone są o wysokość obowiązkowej składki na PFRON.

Wiemy już, że definicja projektu oraz wszelkie procesy biznesowe powinny być zbudowane na podstawie wiedzy oraz doświadczenia osób zaangażowanych w projekt. Jak zauważa Bartosz Pawlak Inżynier wsparcia Cludo – Takim fundamentem jest zbudowana przez Cludo platforma Contact Center, ze swoją redundantną, niezawodną i geograficznie niezależną architekturą. Jednak każda architektura jest tak niezawodna jak niezawodny jest jej najsłabszy element.

– Takim elementem, który jest zawsze zmienny i inny u każdego klienta, to łącze pomiędzy nim, a Cludo – mówi Krzysztof Polechańczuk, Inżynier wsparcia w Cludo – – To zróżnicowanie wykorzystywanych technologii przez naszych klientów za każdym razem stawia przed nami dodatkowe wyzwania. W dotychczasowej historii wdrożeń nie zdarzyło się jeszcze abyśmy nie sprostali tym wymaganiom. Zawsze w trakcie prac przed wdrożeniowych ściśle współpracujemy z naszymi klientami, oferując niezbędną pomoc techniczną i merytoryczną. Dlatego właśnie tak ważnym etapem projektu są dla nas testy przedwdrożeniowe.

Co testuje się na tym etapie?

Testuje się zawsze to, co stanowi największe ryzyko – stabilność i niezawodność łącza oraz kompatybilność lokalnej infrastruktury IT klienta z infrastrukturą Cludo. W Cludo nazywa się to testami stanowisk referencyjnych. – Na podstawie zebranych doświadczeń już na tym etapie jesteśmy w stanie określić potencjalne zagrożenia dla projektu – mówi Bartosz Pawlak – Nie da się ukryć, że oprócz supervisorów to konsultanci tworzą Contact Center, a wydajność komputerów na których pracują z aplikacją CC ma wymierny wpływ na ich efektywność pracy.

Problemem jednak najczęściej nie są kwestie techniczne, a te wynikające z polityki bezpieczeństwa, która nie zakłada korzystania z oprogramowania zlokalizowanego w chmurze. To – jak podkreśla Pawlak – ma krytyczne znaczenie i wpływ na szybkość wdrożenia.

Testy zautomatyzowane

Cludo wykorzystuje wszelkie dostępne techniki, aby przeprowadzić testy na każdym polu, które może stanowić zagrożenie. Dlatego właśnie zdecydowano się na wprowadzenie testów automatycznych.

  1. Czy przygotowane przez Cludo API spełnia wymogi jakościowe, oraz wydajnościowe?
  2. Czy udostępniony przez klienta interfejs API, bądź systemy (CRM / ERP / TICKETOWE ) są kompatybilne z systemem Cludo i płynnie działają z aplikacją contact center. Ważne jest przy tym, aby aplikacje zewnętrzne nie wprowadzały opóźnień w całym procesie?
  3. Czy prawidłowo dobrane zostały parametry ewentualnego cachowania i/lub buforowania danych klienta?
  4. Weryfikujemy stabilność łącz, straty pakietów i jitter, oraz mechanizmy QoS zapewniające priorytet dla głosu, na przykład podczas pobierania dużych raportów lub dostępu klienta do jego bazy OLTP, OLAP bądź BigData w Cludo.

Sprawdzane są również scenariusze awaryjne. Weryfikowane są czasy przełączenia klienta na zapasowe łącza Metro Ethernet / MPLS / IPSEC do pierwszego centrum danych, jak i do drugiego datacenter. W trakcie testów scenariuszy awaryjnych weryfikowane są także czasy odtworzenia usługi w ramach Distaster Recovery w oparciu o backup offsite sprzed 15 minut. Weryfikowana jest także skuteczność proaktywnego monitoringu i procedur powiadamiania przez Cludo NOC.

Kolejny odcinek „Jak smakuje chmura?” już w najbliższy czwartek!

Więcej informacji o partnerach serialu na:

www.cludo.pl                      www.efektum.pl

Jak smakuje chmura? Odcinek 3
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry