BADANIA / POLSKA

Inwestuj w mobile

Według prognozy Zenith już w przyszłym roku 75 proc. globalnej konsumpcji internetu będzie się odbywać na urządzeniach mobilnych, a w 2018 roku 60 proc. wydatków na reklamę internetową trafi do segmentu mobilnego. W Polsce ze smartfonów korzysta obecnie 43 proc. osób, a z tabletów – 28,9 proc.

Według prognozy Zenith już w przyszłym roku 75 proc. globalnej konsumpcji internetu będzie się odbywać na urządzeniach mobilnych, a w 2018 roku 60 proc. wydatków na reklamę internetową trafi do segmentu mobilnego. W Polsce ze smartfonów korzysta obecnie 43 proc. osób, a z tabletów – 28,9 proc.

Mobilni internauci

Najwięcej „mobilnych internautów” jest w Hiszpanii – 85%, nieco mniej w Hong Kongu – 79%, w Chinach 76%, w USA 74%. Włochy i Indie to 73%. W Polsce wskaźnik ten jest dużo niższy – wynosi zaledwie 32%.

– Urządzenia mobilne stały się już na świecie dominującym narzędziem dostępu do internetu, a w przyszłym roku staną się też głównym ekranem dla reklamy internetowej. W Polsce jedna trzecia konsumpcji internetu odbywa się na urządzeniach mobilnych, stale rośnie też udział mobile w inwestycjach w reklamę online – komentuje dla WirtualneMedia.pl Agata Majecka, general manager Zenith w Polsce.
Jeszcze 4 lata temu w 60 krajach ujętych w raporcie Zenith, tylko 23 proc. osób miało smartfon, a zaledwie 4 proc. – tablet.

Rynek tabletów rośnie wolniej – także w Polsce

Penetracja smartfonów sięga teraz 56 proc., co oznacza 2,4-krotny wzrost w ciągu 4 lat, a według prognoz Zenith do 2018 roku wzrośnie jeszcze do 63 proc. Tablety ma obecnie 15% konsumentów z 60 krajów objętych raportem., a w 2018 roku ma to być 17%.

Według szacunków Zenith w tym roku to Irlandia odnotuje najwyższą penetrację smartfonów – 92%. Nieco słabiej, ale równie wysoko, uplasuje się Singapur (91%), Hiszpania (88%), Norwegia (86%) oraz Korea Południowa (84%).
Zdaniem analityków Zenith za dwa lata Irlandia będzie wciąż liderem zestawienia, z penetracją smartfonów wynoszącą 94%, później Szwajcaria i Singapur (92%) oraz Norwegia i Tajwan – 91%. Polska w tym zestawieniu plasuje się poniżej światowej średniej, z penetracją smartfonów wynoszącą obecnie 43,3%, tabletów zaś 28,9%.

Inwestuj w mobile
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x