Nowa koncepcja: Customer Value Marketing od SALESmanago

SALESmanago opracowało nową koncepcję marketingową: Customer Value Marketing dla sklepów internetowych oraz eCommerce. Nowy zestaw funkcjonalności, nazwany RFM Marketing Automation, umożliwia realizację działań marketingowych, których celem jest zbudowanie jak największej wartości klienta.

SALESmanago opracowało nową koncepcję marketingową: Customer Value Marketing dla sklepów internetowych oraz eCommerce. Nowy zestaw funkcjonalności, nazwany RFM Marketing Automation[1], umożliwia realizację działań marketingowych, których celem jest zbudowanie jak największej wartości klienta.

Customer Value Marketing jest podejściem marketingowym stworzonym dla marketerów B2C[3] wokół koncepcji wartości klienta i automatyzacji marketingu. CVM skupia się na budowaniu jak największej wartości klienta w czasie poprzez ciągłe wdrażanie procesów marketing automation, których celem jest przesuwanie konsumentów do najbardziej wartościowych segmentów klientów.

“Pracujemy z sektorem eCommerce już 5 lat i to nasz wkład w rozwój ogólnej koncepcji marketingu w obszarze B2C. W ostatnich latach, marketerom ze sklepów internetowych, chcącym korzystać z marketing automation, część analityków tłumaczyła, że powinni zaadoptować strategie marketingowe stosowane w B2B[4]. Procesy zakupowe w tych obszarach są zupełnie inne i postanowiliśmy to zaadresować naszym własnym oryginalnym podejściem marketingowym, które nazwaliśmy Customer Value Marketing”, mówi Grzegorz Błażewicz, Założyciel i CEO w SALESmanago Marketing Automation.

Customer Value Marketing stoi w opozycji do tradycyjnie pojmowanych Inbound i Engagement Marketingu, czyniąc marketerów bezpośrednio odpowiedzialnymi za proces generacji przychodu z każdego klienta.

Strategia Customer Value Marketing na nowo definiuje Outbound Marketing poprzez zastosowanie zaawansowanych metod dynamicznej segmentacji klientów w oparciu o analitykę RFM (Recency, Frequency, Monetary). Są one oparte na analityce behawioralnej (Digital Body Language) wykorzystywanej do tworzenia procesów wielokanałowych w czasie rzeczywistym wraz z etapami cyklu życia klienta – od momentu wygenerowania leadów do najbardziej zaawansowanych segmentów klientów, pielęgnując długoterminową współpracę.

CVM korzysta z tradycyjnych kanałów outboundowych, takich jak: email, strona WWW, kampania reklamowa, telemarketing[2], social media i kanał mobilny. Każdy z powyższych może zostać jednocześnie wykorzystany do budowania nieliniowych, bardziej zaawansowanych procesów marketingowych (w odróżnieniu od tradycyjnego procesu liniowego typowego dla sektora B2B) i dostarczania dynamicznej, spersonalizowanej oferty do właściwych osób w najlepszym momencie.

Główną techniką marketingową dążącą do osiągnięcia rezultatów Customer Value Marketing jest RFM Marketing Automation, funkcjonującą w oparciu o dynamiczną segmentację klientów stworzoną na podstawie ich aktywności zakupowej. Proces wykorzystuje również dane behawioralne zgromadzone na temat indywidualnych użytkowników w systemie marketing automation. Dynamiczny, oparty na modelu RFM widok klienta 360 stopni może być zastosowany do stworzenia całkowicie nowej struktury działań automatyzacji marketingu takich jak wysyłka email, dynamiczne treści strony WWW, aplikacja mobilna, social media, sieci reklamowe, punkty sprzedaży czy sprzedaż bezpośrednia, aby poprowadzić użytkownika na najwyższe szczeble segmentacji.

Słownik
1. Marketing Automation. Marketing automation to zestaw narzędzi i procesów, który pozwala na identyfikację i zindywidualizowaną komunikację z potencjalnymi klientami. Taka…
2. telemarketing. wykorzystanie telefonu do celów sprzedaży i promocji oferty firmy; sprzedawanie przez telefon.
3. B2C. Wymiana produktów, usług i/lub informacji między firmami a osobami fizycznymi. Wymiana występuję od firmy do osoby fizycznej.
4. B2B. Wymiana produktów, usług i/lub informacji między firmami.
Total
0
Shares
2 komentarzy
  1. Wszystko fajnie, szkoda tylko, że sam system SALESmanago jest po prostu słaby. Bardzo przeciętny ux, o ich stronie firmowej nawet nie wspomnę, a dostarczalność z podstawowego kanału komunikacji, czyli emaila jest po prostu zła – i to nie tylko jak miałem u siebie w firmie, ale nawet ich własny newsletter ląduje w spamie u mnie (mimo, że go nie oznaczałem jako spam), podobnie jak informacje z webinariami – i to nie jest wyjątek, moi znajomi tak samo podziękowali za to rozwiązanie.

  2. Moja firma używała SALESmanago, ale już przestaliśmy – system jest po prostu zawodny, jak widzę tu inny komentarz, dokładnie mieliśmy ten sam problem – słaba dostarczalność emaili, prawie wszystko ląduje w spamie, albo wychodzi z dużym opóźnieniem; zmiana na konkurencyjnego dostawcę marketing automation już w pierwszym miesiącu przełożyła się na realny wzrost wyników. Jak czytam o nowej koncepcji, nad którą pewnie pracował PR-owiec, to myślę, że więcej czasu mogliby poświęcić na prawidłowe działanie podstawowych funkcjonalności swojego systemu, a nie na tworzenie abstrakcyjnych pojęć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Migam szuka inwestora

Migam ponownie chce pozyskać pieniądze na rozwój. Właśnie uruchomiono kolejną emisję akcji na platformie crowdfundingowej - Bestfound i rozpoczęto poszukiwania inwestora.
Czytaj więcej

W Polsce mamy o 1/5 więcej sklepów internetowych niż rok temu, ich liczba wynosi już ponad 44 tys.

W 2020 r. w Polsce zarejestrowano prawie 12 tys. nowych sklepów internetowych, a ich liczba na początku stycznia 2021 wynosiła w sumie blisko 44,5 tys. - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednak obecność w Internecie nie jest automatyczną gwarancją sukcesu. W ciągu 2020 r. 5,6 tys. sklepów internetowych zawiesiło działalność, z czego na rynek wróciło tylko 1,2 tys.