EVENTY

Agnieszka Krajnik: recepta wydaje się prosta – wiarygodność

Z Agnieszka Krajnik z Providenta rozmawiamy o employer brandingu i społecznej odpowiedzialności biznesu.

Z Agnieszka Krajnik z Providenta rozmawiamy o employer brandingu i społecznej odpowiedzialności biznesu.

Employer branding i społeczna odpowiedzialność biznesu, to moda czy biznesowa konieczność?

Agnieszka Krajnik: Moim zdaniem, każda firma która dba zarówno o obecnych, jak myśli o potencjalnych pracownikach powinna dbać o kompatybilność działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i budowania marki dobrego pracodawcy (employer branding). Oba te obszary przenikają się i w obecnych czasach są biznesową koniecznością, jeśli chce się osiągnąć na ryku sukces. Pytanie, jak je prowadzić by były skuteczne– ograniczały koszty, podnosiły poziom zaangażowania pracowników.

Recepta wydaje się prosta – wiarygodność. Mówimy tylko o tym co rzeczywiście robimy. Misja firmy i wartości, powinny być stałym i żywym element kultury organizacyjnej, a nie tylko zapisem na papierze. Nie tworzymy projektów wydmuszek, które dobrze się prezentują ale nie angażują pracowników. Podstawą działania jest autentyczność i przykład idący z góry. W Providencie od wielu lat prowadzimy program wolontariatu pracowniczego „Tak! Pomagam”. Odbywa się on na zasadach konkursowych. Projekty wolontariackie są oceniane przez wolontariuszy, co pozwala na wybór najlepszych, które otrzymują granty finansowe na realizację. Co ważne w wolontariat angażuje się także najwyższa kadra kierownicza i zarząd. To jest najlepszy dowód na to, jak istotny dla firmy jest ten program oraz cała strategia społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wiarygodna komunikacja to mówienie także o rzeczach nie zawsze łatwych ale z szacunkiem i odpowiedzialnie. Od wielu lat w firmie funkcjonuje Forum Pracownika – unikalna platforma dialogu między zarządem a zespołem. Wybory do Forum odbywają się raz na dwa lata. Są anonimowe. Kandydaci zgłaszają się sami ale reprezentantami poszczególnych oddziałów zostają te osoby, które zdobyły najwięcej głosów. Forumowicze są przedstawicielami swojej społeczności i w czasie spotkań z zarządem przedstawiają pomysły, tematy zgłoszone przez współpracowników. Dzięki ich aktywności co roku wprowadzanych jest wiele rozwiązań, które ułatwiają codzienną pracę.

O tym jak ważne są dla firmy obszary employer branding i społecznej odpowiedzialności biznesu świadczy fakt, że Provident co dwa lata przygotowuje Raport CSR obejmujący działania pozafinansowe. Właśnie wydaliśmy drugi raport społecznej odpowiedzialności za lata 2014 – 2015 we współpracy z firmą Deloitte. Dokument został zweryfikowany przez niezależną firmę audytorską PwC.

Realizujecie Państwo wiele działań wewnętrznych z zakresu CSR i EB, jakie działania podejmujecie na zewnątrz i jakie korzyści przynoszą firmie?

Społeczna odpowiedzialność biznesu i employer branding są ze sobą ściśle powiązane. Najlepszym przykładem tego związku jest firmowy program współpracy ze środowiskiem akademickim „Kultura dzielenia się wiedzą”. Jest to cykl wykładów dla studentów, który prowadzimy od 2007 r. . Jego celem jest przybliżenie studentom ogólnej wiedzy biznesowej. Pracownicy firmy – eksperci w danej dziedzinie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Integralną częścią każdej prezentacji jest warsztat tematyczny. Studenci rozwiązują konkretny przypadek w oparciu o wiedzę zdobytą wcześniej podczas wykładu. Dla studentów udział w warsztatach to możliwość poznania „od podszewki” różnych biznesowych zagadnień m.in. jak się tworzy strategię firmy, na co zwrócić uwagę organizując kampanię marketingową, ale także jak dobrze przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Jest to także doskonała okazja do zderzenia realiów akademickich ze światem biznesu.

Spotkania obejmują m.in. public relations, komunikację wewnętrzną, CSR, tematykę HR, marketing. Do tej pory odbyło się 167 spotkań, w których uczestniczyło ponad 5000 studentów. Nasi eksperci byli gośćmi najlepszych uczelni na terenie całego kraju m.in. Uniwersytetu Warszawskiego, Uczelni Łazarskiego, Uniwersytetu Wrocławskiego i Politechniki Gdańskiej. Uznanie studentów i nauczycieli akademickich przekłada się na bardzo duże zainteresowanie naszym programem praktyk wakacyjnych „One Level Up”. Nasza oferta jest konkretna – dwa miesiące płatnych praktyk, zdobywanie praktycznej wiedzy pod okiem ekspertów. Czasy, gdy praktyka polegała tylko na parzeniu kawy i robieniu xero odeszły na szczęście do lamusa. U na studenci uczą się praktycznych rzeczy. O szczegółach programu „One Level Up”, a także o innych naszych programach opowiem na konferencji, do udziału w której już teraz serdecznie zapraszam.

Więcej o działaniach firmy Provident z zakresu CSR i EB, dowiecie się Państwo podczas spotkania organizowanego przez BMS w Warszawie 22 i 23 Listopada. Do zobaczenia!

Agnieszka Krajnik: recepta wydaje się prosta – wiarygodność
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry