#8 Najważniejsze w sprzedaży to być optymistą

Możesz śmiało przygotować się na to, że jeśli pracujesz w sprzedaży, to każdego dnia będziesz ponosił porażki, dużo porażek. I nie będzie w tym nic dziwnego ani[1] nieoczekiwanego. Tak po prostu wygląda sprzedaż.

Na 100 klientów z którymi porozmawiasz, w zależności od tego co sprzedajesz, kupi raptem kilku, może kilkunastu. Pozostałych kilkudziesięciu powie “nie” – statystyka, lejek sprzedaży. W związku z tym prosty rachunek pokazuje, że Twoja praca to większej części porażki, a co za tym idzie aby osiągnąć sukces w tej branży, musisz nauczyć się radzić sobie z nimi.

Winston Churchill powiedział kiedyś: “Jestem optymistą. Bycie kimkolwiek innym, nie wydaje się być do czegokolwiek przydatne”.

Kiedy każdego ranka wstajesz z łóżka i wyruszasz do swojej pracy i wiesz, że przez większą część dnia będziesz musiał radzić sobie z odmowami klientów, to optymistyczne podejście może dać Ci niezbędną siłę i wytrwałość do tego aby działać, pomimo problemów, odmów i niepowodzeń. Wspominany Winston Churchill powiedział kiedyś inne znamienite słowa: “Sukces polega na przechodzeniu od porażki do porażki bez utraty entuzjazmu”.

Ci, którzy osiągnęli sukces w swojej dziedzinie to nie Ci, którzy nie mieli po drodze problemów i nie poczuli co to porażka, tylko właśnie Ci, którzy pomimo porażek podnieśli się i nadal parli do przodu. Wydaje się więc przesądzonym, że aby osiągnąć sukces warto być optymistą, bo bycie pesymistą może nam się po prostu do niczego nie przydać. Pamiętaj: z kolejnym klientem pójdzie Ci lepiej.

Wskazówka: Każdego dnia znajdź przynajmniej jedną pozytywną rzecz w swoim życiu.

 

8


Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.

Słownik
1. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *