TELEKOMUNIKACJA

SMS traci na znaczeniu, zyskują komunikatory

Przeciętny Polak w zeszłym roku wysłał 918 SMS-ów, czyli o 72 więcej, niż wynosi średnia unijna. Liczba wysyłanych przez nas wiadomości tekstowych, mimo że nadal jest wysoka, spada. Przyczyna jest prosta – coraz częściej używamy smartfonów i komunikujemy się ze sobą za pomocą aplikacji internetowych.

Przeciętny Polak w zeszłym roku wysłał 918 SMS-ów, czyli o 72 więcej, niż wynosi średnia unijna. Liczba wysyłanych przez nas wiadomości tekstowych, mimo że nadal jest wysoka, spada. Przyczyna jest prosta – coraz częściej używamy smartfonów i komunikujemy się ze sobą za pomocą aplikacji internetowych.

Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2015 r. Polacy wysłali ok. 52 mld SMS-ów. Uzyskany wynik jest jednak mniejszy o 0,6% w porównaniu z wynikiem z roku poprzedniego. Wiadomości tekstowe tracą na rzecz coraz popularniejszych aplikacji mobilnych, takich jak Messenger czy też WhatsApp. Ich dynamiczny rozwój nie byłby możliwy bez upowszechnienia się smartfonów, których sprzedaż w Polsce w zeszłym roku wyniosła 7,5 mln egzemplarzy.

Przyszłość SMS-ów nie jest jednak zagrożona. Za pośrednictwem wiadomości tekstowych obecnie kontaktuje się niemal 100% badanych. Swój wybór motywują tym, że nie potrzebują podłączenia do sieci, co jest przydatne szczególnie, gdy przebywamy za granicą.

Co więcej, tego typu komunikację wykorzystuje się coraz częściej na polu klient – konsument. „Notujemy wzrost popularności wysyłanych SMS-ów w komunikacji firm z klientami, a także instytucji państwowych, które w taki sposób powiadamiają nas np. o niebezpieczeństwie” – mówi Aleksander Siczek, sales manager z firmy Infobip.

SMS traci na znaczeniu, zyskują komunikatory
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x