Od czego zacząć organizację telefonicznej sprzedaży?

Jest to podstawowe pytanie, jakie zadają mi przedsiębiorcy, chcący uruchomić kanał sprzedaży telefonicznej w swojej firmie.

Jest to podstawowe pytanie, jakie zadają mi przedsiębiorcy, chcący uruchomić kanał sprzedaży telefonicznej w swojej firmie.

“Chcę uruchomić telefoniczną sprzedaż. Wiem że jest “tam” mnóstwo moich potencjalnych klientów. Wystarczy obdzwonić branżę X i poinformować ich o moich usługach. Od czego mam zacząć organizację takiego obdzwaniania? Nie znam się na telemarketingu, nie mam pojęcia o sprawach telekomunikacyjnych, jak mam pozyskać i wyszkolić telemarketerów? HELP”

Są to podstawowe pytania przedsiębiorców, którzy wpadli na pomysł, żeby rozwinąć sprzedaż swoich usług przy pomocy telemarketingu.
Jestem zwolennikiem prostych rozwiązań, więc odpowiedź jest zwięzła i składa się z kilku kroków:

Pilot

Zanim zaczniesz wydawać kasę na organizacje telemarketingu sam wykonaj kilka rozmów z potencjalnymi klientami aby się przekonać jak reagują na Twoją propozycje współpracy. Jeśli jednak na myśl o dzwonieniu z zimnej bazy na plecach czujesz ciarki i zimny pot oblewa Ci skroń, zleć przeprowadzenie pilota zewnętrznemu call center. Aby się przekonać jak Twój produkt/usługa jest odbierana przez telefon wystarczy kilkadziesiąt – kilkaset rozmów.

Baza danych

Jeśli posiadasz bazę telefonów do Twoich potencjalnych klientów, to już połowa sukcesu. Jeśli jej nie masz, należy ją pozyskać. Odradzam pomysł, aby posadzić telemarketerów przed internetem – niech sami szukają klientów. Koszt pracy telemarketera jest zazwyczaj wielokrotnie wyższy, niż pozyskana w ten sposób baza potencjalnych klientów. Bazę wbrew pozorom najtaniej jest po prostu kupić od brokera baz danych. Masz wtedy pewność jej jakości i legalności.

Telemarketerzy

Zakładam, że oprócz wykonania pilota samemu nie będzie Ci się chciało dzwonić. Jeśli poważnie myślisz o telefonicznej sprzedaży swoich usług i produktów, zatrudnij telemarketerów. Przygotowanie telemarketerów do pracy możesz zlecić profesjonalnej firmie, która zajmuje się szkoleniami telemarketerów, lub możesz postawić na zrekrutowaie doświadczonych tele-handlowców, którzy “zjedli zęby na telemarketingu”. Podstawą jest rekrutacja przez telefon – jeśli kandydat przekona Ciebie przez telefon abyś go zatrudnił,  to prawdopodobnie przekona też Twoich potencjalnych klientów do korzystania z Twoich usług. Nie ograniczaj sie tylko do zatrudniania w Twoim mieście, telemarketerów możesz zatrudniać również zdalnie.

System call center

Podstawowym narzędziem pracy telemarketera jest system call center. Dylemat, czy zastosować system call center, czy dać telemarketerom do ręki telefon komórkowy i książkę telefoniczną, pojawia się z reguły wtedy, gdy menedżer nie ma świadomości, w jak ogromnym stopniu profesjonalne narzędzia usprawniają pracę całej organizacji. Telemarketer bez systemu call center to jak drwal bez siekiery.

Kampania telemarketingowa

Aby zbudować pierwszą kampanie telemarketingową, importujesz do systemu call center  bazę danych i określasz scenariusz rozmowy. Jeśli nie masz koncepcji jak poprowadzić rozmowę, możesz zdać się na doświadczenie zatrudnionych profesjonalnych telemarketerów. Po kilku dniach dzwonienia, na podstawie zgromadzonych doświadczeń z przeprowadzonych rozmów będzie można określić sposób prowadzenia rozmowy, który daje najlepsze wyniki.

Powodzenia !

Total
1
Shares
1 komentarz
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy