Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

PBX

z angielskiego Private Branch Exchange, centrala abonencka – to centrala telefoniczna będąca własnością i zarządzana przez użytkownika, zwykle przedsiębiorstwo lub instytucję, tworząca wewnętrzną sieć telefoniczną przedsiębiorstwa i połączona najczęściej kilkoma liniami z centralą operatora telekomunikacyjnego. Centrala PBX umożliwia zatrzymanie w sieci telefonicznej przedsiębiorstwa wewnętrznych rozmów pracowników przedsiębiorstwa, a jednocześnie obsługę normalnego ruchu telefonicznego, tj. rozmów przychodzących z zewnątrz przedsiębiorstwa i rozmów wychodzących na zewnątrz. Centrale PBX używane są w przedsiębiorstwach (instytucjach) zatrudniających większą liczbę osób, w których znaczna część rozmów telefonicznych to rozmowy wewnętrzne między pracownikami przedsiębiorstwa. Zastosowanie centrali pozwala znacznie zaoszczędzić liczbę linii telefoniczych, a co za tym idzie zredukować koszty. Obecnie centrale PBX są zastępowane przez centrale IP (nie wymagają one linii telefonicznych, tylko szerokopasmowych łącz internetowych), rozmowy wychodzące są prowadzone poprzez VoIP, co wydatnie obniża koszty. Nowoczesne centrale abonenckie pozwalają na integrację różnego rodzaju sieci telefonicznych: począwszy od analogowej sieci publicznej, poprzez cyfrową aż po rozwiązania VoIP czy GSM. Posiadają wiele funkcji, które pozwalają na zaawansowaną kontrolę kosztów połączeń telefonicznych, m.in. automatyczne trasowanie połączeń, restrykcje dla poszczególnych użytkowników lub grup użytkowników. Wielu producentów central, m.in. Panasonic czy Siemens, posiada linie telefonów przeznaczonych do ich produktów pozwalających na zaawansowaną obsługę centrali i ruchu telefonicznego.

Voicetel Communications z dobrym wynikiem

Voicetel Communications w I połowie tego roku odnotował aż 1,45 mln zł zysku netto wobec 723 tys. w analogicznym okresie roku ubiegłego. To oznacza, że przychody spółki notowanej na rynku NewConnect wzrosły o 145 procent do 1,91 mln zł. Spółka poinformowała, że kontynuuje rozmowy na temat kolejnych wdrożeń.

Voicetel Communications w I połowie tego roku odnotował aż 1,45 mln zł zysku netto wobec 723 tys. w analogicznym okresie roku ubiegłego. To oznacza, że przychody spółki notowanej na rynku NewConnect wzrosły o 145 procent do 1,91 mln zł. Spółka poinformowała, że kontynuuje rozmowy na temat kolejnych wdrożeń.

– Umowy w modelu abonamentowym na nasze platformy Briliance? i Esense? zapewniają nam stały dopływ środków finansowych. Jednak w tym momencie najważniejszy jest rozwój technologii, która pozwala naszym partnerom automatyzować telefoniczną obsługę klientów, równocześnie ją usprawniając i radykalnie obniżając koszty – powiedział Dawid Wójcicki, prezes zarządu Voicetel Communications SA.

Voicetel Communications to spółka działająca na rynku usług wspierających działy call center firm należących do różnych branż. Jej sztandarowe rozwiązanie Interfejs Dialogowy Brilliance?, wykorzystuje system rozpoznawania mowy i autorskie algorytmy pozwalające na analizę wypowiedzi klienta. Dzięki niemu firma z każdej branży może zautomatyzować pracę swojego call center i ograniczyć obciążenie pracą telemarketerów.

Zastosowany w rozwiązaniach Voicetel interfejs pozwala na znaczne obniżenie kosztów telefonicznej obsługi klienta przy zagwarantowaniu całodobowej dostępności. Brilliance? zastępuje tradycyjne systemy IVR, umożliwia więc klientom natychmiastowe połączenie (bez potrzeby czekania na zwolnienie się linii) i likwiduje nielubianą potrzebę wyboru tonowego kolejnych opcji z menu głosowego.

W samym II kwartale spółka zanotowała 914 tys. zł przychodów, 823 tys. zł zysku operacyjnego i 656 tys. zł zysku netto. W tym okresie spółka opracowała i złożyła wnioski o dofinansowanie prac nad dalszym rozwojem technologii Brilliance? oraz nad opracowaniem produktu “DIALLA Artificial Dialog Suite”, który ma stanowić kompleksowe, ustandaryzowane, modułowe rozwiązanie dostarczane w formule COTS (Commercial off-the-shelf).

Skonsolidowany zysk netto grupy wyniósł 598 tys. zł w II kwartale i 1,29 mln zł w całej I połowie roku. W analogicznym okresie poprzedniego roku spółka nie podlegała konsolidacji.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

PayTel i SelfMaker łączą siły

Pandemia wymusza na przedsiębiorcach przyśpieszenie decyzji na temat unowocześnień w prowadzonych przez nich działalnościach. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom PayTel, Krajowa Instytucja Płatnicza oraz SelfMaker – polska firma zajmująca się działalnością badawczo-rozwojową i produkcyjną, podjęły decyzje o rozpoczęciu współpracy.
więcej

Niemcy: na zakupy musisz się umówić ze sprzedawcą

Od początku aktualnie trwającego lockdownu w Niemczech zamknięta jest większość sklepów. Tak jak w Polsce jakiś czas temu, otwarte są tylko sklepy spożywcze i apteki. Z najnowszych przepisów w Niemczech wynika, że lockdown powinien potrwać co najmniej do 28 marca. Ale będą możliwe zakupy po wcześniejszej rejestracji.