BIZNES

Onwelo uruchamia centrum kompetencyjne mikrousług

Onwelo, wiodący polski dostawca usług IT, działający na światowym rynku, stworzył dedykowane centrum kompetencyjne wspierające klientów w tworzeniu, wdrażaniu, utrzymaniu oraz rozwijaniu aplikacji opartych na architekturze mikrousług.

Onwelo, wiodący polski dostawca usług IT, działający na światowym rynku, stworzył dedykowane centrum kompetencyjne wspierające klientów w tworzeniu, wdrażaniu, utrzymaniu oraz rozwijaniu aplikacji opartych na architekturze mikrousług.

Centrum kompetencyjne Onwelo, nazwane Onwelo Microservices Lab, skupia się na tworzeniu programowalnych architektur mikrousług przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii kontenerowych, takich jak Docker, Mesos i Kubernetes. Uzupełnienie oferowanych w tym zakresie umiejętności stanowi wachlarz kompetencji z innych dziedzin: analiz biznesowych, programowania zwinnego, podejścia DevOps, innowacji i bezpieczeństwa. Dzięki połączeniu tych wszystkich atutów klienci będą mogli skrócić czas potrzebny na opracowanie, uruchomienie i wdrożenie oprogramowania opartego na chmurach mikrousług (prywatnych, publicznych i hybrydowych).

“W Europie Wschodniej nie ma drugiego centrum kompetencyjnego z tak dużym doświadczeniem w tworzeniu aplikacji w architekturze mikrousług jak Onwelo Microservices Lab. Zgromadziliśmy ekspertów posiadających fachowe doświadczenie zdobyte w środowisku międzynarodowym, w tym w Wielkiej Brytanii, USA i Azji. Są to ludzie dobrze znani w branży IT, którzy współtworzą kluczowe dla niej eventy promujące zastosowanie architektury mikrousług, takie jak DevOps Days Warsaw, Atmosphere Conference, czy Mesos User Group Warsaw. Dodatkowy atut stanowią umowy partnerskie, jakie podpisaliśmy z dostawcami mikrousług, takimi jak Red Hat” – powiedział Piotr Szwed, Główny Ekspert ds. Mikrousług w Onwelo.

Podstawę zespołu Onwelo Microservices Lab stanowi Rafał Głąb, pełniący funkcję Dyrektora Wykonawczego w pionie Information Technology Delivery firmy Onwelo, odpowiedzialny za realizację mikrousług, Piotr Szwed, Główny Ekspert ds. Mikrousług, oraz Grzegorz Boryło, Kierownik zespołu wsparcia mikrousług. Razem mają na swoim koncie ponad 30 lat doświadczenia w branży ICT, w tym ostatnich kilka – w pracy nad projektami związanymi z mikrousługami. Pozostałą część zespołu w Labie stanowi 50 innych twórców oprogramowania, biegłych w zakresie mikrousług.

W oparciu o posiadane doświadczenie Onwelo zamierza dostarczać swoim klientom usługi nie tylko związane z produkcją oprogramowania, lecz także z konsultingiem, szkoleniami oraz wsparciem oprogramowania i jego utrzymaniem w zakresie mikrousług.

“Korzystanie z architektury mikrousług wiąże się z szeregiem korzyści dla klientów. Dzięki niej mogą skrócić do minimum cały cykl produkcyjny oraz znacznie uprościć wszystkie etapy procesu, ponieważ osoby przygotowujące oprogramowanie są w stanie w przeciągu kilku dni stworzyć, spakietować i poddać kod testom lub sprawdzić w otoczeniu produkcyjnym. Co więcej, jak podają badacze, mikrousługi pozwalają również firmom na zoptymalizowanie wykorzystania ich serwerów, których wydajność jest wykorzystywana jedynie w kilku procentach” – powiedział Rafał Głąb.

Mikrousługi stanowią alternatywę wobec monolitycznego stylu tworzenia aplikacji. Jeśli aplikacja jest tworzona z wykorzystaniem architektury mikrousług, programiści mogą odpowiednio dobrać jej poszczególne elementy, nie zajmując się całością aplikacji, co ma miejsce w przypadku podejścia monolitycznego. Tym samym zwiększa się sprawność, elastyczność, przenośność oraz szybkość, z jaką wprowadza się innowacje w systemach IT danej firmy. Architektura mikrousług jest wykorzystywana przez takie firmy, jak Facebook, Google, Twitter, Microsoft, Netflix, eBay, Apple, Samsung, Intel i wiele innych.

Onwelo uruchamia centrum kompetencyjne mikrousług
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x