Tłumacz Migam nagrodzony

Aplikacja „Tłumacz Migam”, pozwalająca na komunikację pomiędzy osobą Głuchą a słyszącą (nieznającą języka migowego), została uznana za “Najlepszą aplikację mobilną dla osób z niepełnosprawnością”. Tym samym otrzymała nagrodę przyznawaną w konkursie technologicznym “Aplikacje bez barier”, organizowanym po raz trzeci przez Stowarzyszenie INTEGRACJA, które od 20 lat zajmuje się tematyką niepełnosprawności. Aplikację stworzyła spółka Altar – producent systemów contact center[1] – na zlecenie firmy Migam.
Aplikacja mobilna „Tłumacz Migam” to część dużego projektu zrealizowanego i wciąż rozwijanego dla Migam. Powstała z myślą o osobach Głuchych lub słabosłyszących, które mają problem z porozumieniem się ze słyszącymi (nieznającymi języka migowego) w różnych sytuacjach codziennych w przestrzeni publicznej, np. u lekarza, w szpitalu, w urzędzie, w banku, w sklepie – mówi Katarzyna Janus, PR&Marketing Manager w Altar Sp. zo.o. – Pozornie mogłoby się wydawać, że kartka i długopis rozwiążą problem, po co od razu aplikacja… Otóż nie, bo okazuje się, że około 70% osób niesłyszących ma poważne problemy ze zrozumieniem polskiego tekstu pisanego. Aby załatwić sprawę, dotąd musieli korzystać z pomocy tłumaczy, umawiać spotkanie w instytucji. Dziś tłumacza mają zawsze pod ręką, w telefonie.

Jak działa aplikacja?

Niesłyszący, będąc np. w gabinecie lekarskim, nawiązuje wideopołączenie z certyfikowanym tłumaczem języka migowego z Migam i przedstawia mu w języku migowym swoją sprawę. Tłumacz pośredniczy w rozmowie między pacjentem a lekarzem.

W aplikacji, która niebawem pojawi się również w wersji na iOS, dostępne są też inne opcje:

  • Przyjazne miejsca, czyli takie, w których realizowana jest obsłua w języku migowym na miejscu, w siedzibie firmy.
  • Przyjazny kontakt– wykaz instytucji, firm, banków, serwisów, które uruchomiły na swojej stronie internetowej usługę „Tłumacz Migam” i z którymi można się skontaktować bezpośrednio z aplikacji lub strony www.

W ramach dużego projektu realizowanego dla Migam spółka Altar stworzyła też „Tłumacza Migam”, który jest oferowany jako usługa w chmurze firmom, które chcą lub mają ustawowy obowiązek obsługi niesłyszących klientów. Jest dostępna na stronach internetowych firm/instytucji lub w punktach (stacjonarnie), np. w bankach, salonach telkom. Z tego rozwiązania korzystają już m.in.: ING, Samsung, TMobile, Orange, PZU, RTV EURO AGD, Pizza Portal, iTaxi, inPost, Exatel, Kancelaria Sejmu, kilka urzędów gmin i biur poselskich.

Aplikacja jest dostępna na Google Play.

 

 

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *