TELEMARKETERZY

50 twarzy call center

Na dźwięk słowa call center ludzie reagują różnie. Jednym się nóż w kieszeni otwiera, inni się uśmiechają, ktoś tam się wstydzi jak ma się przyznać gdzie pracuje itp.

Na dźwięk słowa call center ludzie reagują różnie. Jednym się nóż w kieszeni otwiera, inni się uśmiechają, ktoś tam się wstydzi jak ma się przyznać gdzie pracuje itp. Dla mnie, call center to przede wszystkim milion zależności, sytuacji, relacji i twarzy. Dlaczego twarzy? Każdy z nas musi codziennie przyjmować pozy, aby dostosować się przede wszystkim do Klienta, lidera, kierownika, współpracowników, sytuacji. To nie tylko miejsce pracy, to miejsce rozwijania umiejętności, osobowości i pracy nad własnym charakterem.

Ale po kolei:

  1. Twarz materialna – nie oszukujmy się, przychodzimy po to, żeby zarobić. Wolontariatu w call center nie ma, chyba że spada Ci wynik 😀
  2. Twarz uległa – tak jak wszędzie musi być szef, więc musimy nauczyć się słuchać kogoś.. chociaż trochę
  3. Twarz współpracy – nie da się pracować solo. Ktoś mądrze powiedział „wielkich sukcesów nie osiąga się w pojedynkę”. Uczymy się pracy w zespole. Czasami jest trudno prawda?
  4. Twarz społeczna – pracujemy z ludźmi, nawiązujemy nowe relacje i znajomości. To cenne!
  5. Twarz rywalizacji – pech jest, gdy masz wyścig szczurów ale zdrowa rywalizacja umacnia nasz charakter i nastawia nas na osiągnięcie celu. Chyba spoko prawda?
  6. Twarz wygodna – nie mokniesz, nie marzniesz, siedzisz i rozmawiasz. Aaa i jeszcze kawę można pić, więc 10zł za godzinę to dobra stawka – nie narzekaj.
  7. Twarz tolerancjicall center uczy tolerancji do współpracowników i do Klientów. Każdy jest inny, a Ty jak kameleon musisz się dostosować. To sztuka być elastycznym. Na pewno przyda Ci się w przyszłości.
  8. Twarz pewności siebie – cecha, która przede wszystkim w call center jest ważna. Każdy lider marzy o pewnym siebie zespole więc pracuje też nad nasza postawą. Dzięki, przyda się. Pracują nade mną i jeszcze mi za to płacą ☺
  9. Twarz więzi – przyjaźnie a nawet miłości ( rozpoczynające się czasem od oblania kawą), skojarzył mi się slogan „zakochaj się w call center” trochę dwuznaczne ale jakże prawdziwe ☺
  10. Twarz cierpliwości – o tak, najczęściej chyba używana. Klient bluzga, a Ty z uśmiechem „Oczywiście, rozumiem, ma P/P rację, dziękuję za uprzejmą rozmowę”. Uczenie się cierpliwości na pewno nie zaszkodzi w życiu. Lub też „wypłata będzie jutro” … a nie ma, a mimo to jesteś cierpliwy.
  11. Twarz wyzwań – Jupii rzucają Cie na nowy projekt, a Ty się nie boisz bo jesteś pewna/ny siebie. Zmiana to dla Ciebie nie problem a fajna zabawa. W call center nie ma monotonii, jest funn.
  12. Twarz wyrozumiałości – Klient, lider, kierownik zalezie Ci za skórę, wkurzysz się, ale zaraz Ci mija. Każdy ma gorszy dzień prawda? Ty też, a nie dostajesz od razu zwolnienia. Więc uczysz się wyrozumiałości.
  13. Twarz imprezowa – wszyscy kochamy imprezy firmowe szczególnie jeżeli jest coś gratis. Za hajs firmy baluj. Fajnie jest wypić piwo z liderem/kierownikiem i przekonać się, że to też człowiek a nie bóstwo. Ale pamiętaj praca to praca a impreza imprezą ☺
  14. Twarz kłamliwa – chyba od tej powinnam zacząć. Wszyscy kłamią. My też. Drobne minięcie się z prawdą nie zaszkodzi. Liczy się odpowiedni sposób przekazania. Trzeba trochę wyolbrzymić, coś przemilczeć trochę nagiąć. Jeżeli chcesz być szczery to niekoniecznie w tej branży. Umiejętne kłamstwo też się w życiu przydaje.
  15. Twarz kreatywna – są konkursy, są nagrody. Możesz wykazać się nie tylko fajną gadką ale także innymi umiejętnościami.
  16. Twarz wytrwałości – 6, 8, 10, 12 godzin gadania. Jak ktoś Ci powie, że pestka, to niech spróbuje tak pogadać nawet ze znajomymi. W call center pracują mistrzowie. Więc jesteś mistrzem.
  17. Twarz przydatna – język korzyści, zbijanie obiekcji, parafraza. Używamy tego codziennie. Jeżeli to opanowałeś załatwienie spraw w urzędzie, sklepie to pestka, w pracy bywają trudniejsi Klienci. Inni niech się dalej męczą ☺
  18. Twarz manipulacji – no a co innego robimy z Klientami? Pomyśl jak pięknie tą umiejętność możesz wykorzystać w domu… .
  19. Twarz odpowiedzialna – głownie dotyczy kierowników/ liderów. Odpowiedzialność za rentowność projektu, za jakość rozmów, zwyczajnie za ludzi. A sytuacje jednostek są różne. I potem nie śpi się w nocy jak trzeba kogoś odsunąć. Czasem lepiej być konsultantem.
  20. Twarz twardej ręki – łączy się z powyższym. Serce krwawi ale wynik musi być. Trzeba czasem kogoś zawiesić bo chodzi o całość, o resztę grupy. Każdy sobie po części rzepkę skrobie. Ale miłe to nie jest.
  21. Twarz konsekwentna – to też do liderów. Jak straszysz – musisz wykonać karę, jak obiecujesz – musisz dać nagrodę. Inaczej wszystko klapnie. Czasem jest fajnie, gorzej jak kar jest więcej. Nikogo nie tłumaczę ale warto czasem postawić się w czyjejś sytuacji.
  22. Twarz odporności – szczególnie na stres. Jest on w każdej pracy, ale jak się rozmawia i Klient straszy sądem to poziom stresu wzrasta i w mgnieniu oka musisz umieć z nim wygrać. To przydatne, bo w życiu stresujących chwile jest mega dużo.
  23. Twarz zaradnacall center = dużo kobiet. Poza tym, że pracujesz możesz przy okazji dorobić, sprzedać perfumy, opchnąć bluzkę, buty ( bo za małe). Zareklamować swoją firmę ( bo np. poza call center jeszcze jesteś masażystą/ką). Same plusy.
  24. Twarz skupienia – słonko za oknem, sobota, 3 sms od znajomych że grill… A Ty dzwonisz. Jak się nie skupisz to spada średnia. Więc uczysz się skupienia na celu w trudnych warunkach :D.
  25. Twarz kombinatorska – oh tak, drobne oszukaństwo lidera, trochę dłuższa przerwa. Każdy kombinuje. Odwieczne pytanie jak robić, żeby się nie narobić ☺ Spryt i przebiegłość, które szkolisz w call center na pewno zaowocują w codziennym życiu.

Miałam napisać 50 twarzy, ale przecież wszyscy kłamią. Kolejne twarze raczej do publikacji nie będą się nadawały. Za dużo pikanterii. Jak widać praca w call center to nie tylko kilka godzin tej samej gadki. Warto czasem popatrzeć na sprawę z innej perspektywy.

 

Autorka: Paulina Bałdyga

W call center pracuje ponad rok, obecnie jest kierownikiem projektu. Lubi wszelkiego rodzaju aktywne formy spędzania czasu wolnego. W pochmurne, deszczowe popołudnia ucieka w świat książek fantasy lub gotuję.

1 komentarz

1 komentarz

  1. KStom

    11 czerwca 2015 jako 08:35

    „Twarz wygodna – nie mokniesz, nie marzniesz, siedzisz i rozmawiasz. Aaa i jeszcze kawę można pić, więc 10zł za godzinę to dobra stawka – nie narzekaj.” – to chyba jakaś kpina z tym nie narzekaj…

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x