PORADNIKI

Identyfikacja roamingu w kampaniach telemarketingowych – dlaczego warto o tym pamiętać?

W ostatnim czasie coraz częściej przypomina się o dobrych praktykach, które warto stosować przy prowadzeniu kampanii telemarketingowych. Naszą uwagę szczególnie przykuwa problem wykonywania połączeń telefonicznych w czasie kiedy konsument znajduje się poza granicami kraju.

W ostatnim czasie coraz częściej przypomina się o dobrych praktykach, które warto stosować przy prowadzeniu kampanii telemarketingowych. Naszą uwagę szczególnie przykuwa problem wykonywania połączeń telefonicznych w czasie kiedy konsument znajduje się poza granicami kraju.

 

W takim przypadku, ów konsument staje się narażony na ponoszenie niechcianych kosztów, które wynikają z opłat roamingowych za połączenia przychodzące. Tego typu praktyk wyraźnie zakazuje poniższa część Ustawy Prawo Telekomunikacyjne.

Art. 172 ust. 1: „Zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.” Dodatkowo wprowadza się
Art. 172 ust. 3: „Używanie środków, o których mowa w ust. 1, dla celów marketingu bezpośredniego nie może odbywać się na koszt konsumenta”.
Art. 209 ust. 1 pkt 25 „Kto nie wypełnia obowiązków uzyskania zgody abonenta lub użytkownika końcowego, o których mowa w art. 161, art. 166, art. 169 i art. 172-174, podlega karze pieniężnej.”
Art. 210 ust. 1 : „Karę pieniężną, o której mowa w art. 209 ust. 1, nakłada Prezes UKE, w drodze decyzji, w wysokości do 3% przychodu ukaranego podmiotu, osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym”.

Jak uniknąć takiej sytuacji? Jak szczególnie w dużych kampaniach wychodzących wyłapać osoby przebywające za granicą tak, aby do nich nie dzwonić w danym momencie i jednocześnie nie powodować przestojów w pracy konsultantów?
Odpowiedzią jest świadczona przez DBMS usługa walidacji numerów komórkowych w postaci identyfikacji roamingu.

Jak to działa?
Usługa realizowana jest za pomocą sieci WWW, poprzez bezpośredni dostęp do baz macierzystych operatorów (Home Local Register). Cały proces odbywa się w czasie rzeczywistym i może być zintegrowany z systemami Call Center poprzez HTTP API, SMPP API lub wykonywany przez platformę online, poprzez import plików CSV.

Wielu naszych Klientów korzysta już z tej usługi, ponieważ nie tylko chcą dostosować wszystkie swoje procesy do aktualnych regulacji, ale również zależy Im na ochronie swoich Klientów i świadomym prowadzeniu kampanii.

 

 

Autor: Konrad Osys DBMS Sp. z o. o.

Identyfikacja roamingu w kampaniach telemarketingowych – dlaczego warto o tym pamiętać?
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry