Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

routing połączeń

Wyznaczanie trasy i wysłanie nią połączeń telefonicznych. Koordynacją trasy połączeń zarządza urządzenie węzłowe, w którym kształtowany jest ruch sieciowy, nazywane jest routerem – jego rolę może pełnić np. komputer stacjonarny czy oddzielne dedykowane urządzenie.

Rola social media marketingu w nowoczesnej rekrutacji

Jeszcze kilka lat temu do realizacji planu rekrutacyjnego wystarczył bezpłatny portal z ogłoszeniami pracy i tradycyjne papierowe plakaty rozwieszone w sprawdzonych miejscach.

Jeszcze kilka lat temu do realizacji planu rekrutacyjnego wystarczył bezpłatny portal z ogłoszeniami pracy i tradycyjne papierowe plakaty rozwieszone w sprawdzonych miejscach.

Bezpiecznym rozwiązaniem okazały się: sprawdzony portal pracy i tablice ogłoszeń przy głównych węzłach komunikacyjnych. Czasy się zmieniają, procesy rekrutacyjne również. Aby być o krok przed konkurencją, skuteczny specjalista HR musi wychodzić poza ramy tradycjonalizmu. Obecnie pracownicy działu rekrutacji muszą być jednocześnie specjalistami od PR, Employer Brandingu i Social Media Marketingu. Co więcej, tworzenie pozytywnego wizerunku firmy może okazać się kluczowe w pozyskiwaniu aplikacji i realizacji założonych targetów rekrutacyjnych. Warto zwrócić uwagę na fakt, że niezwykle ważnym elementem dla wszystkich HR’owców może okazać się skuteczne budowanie kampanii wizerunkowej w środowisku social media. Zastanówmy się, dlaczego serwisy społecznościowe mogą okazać się takie ważne?

Kandydat XXI wieku
Nie ulega wątpliwości, że papierowe i standardowe ogłoszenia odchodzą do lamusa. Aby dotrzeć do kandydata należy użyć bardziej skutecznych narzędzi rekrutacyjnych. Osoby bezrobotne nie szukają już ofert w Urzędach Pracy czy na tablicach ogłoszeń. W dobie XXI wieku to kandydaci z tabletem w plecaku i smartfonem w kieszeni ustalają nowe trendy pozyskiwania pracownika i kształtują nową formę procesu rekrutacji.
Ciekawym zjawiskiem jest roszada w stosunkach kandydat-pracodawca. Dziś to nie my szukamy pracy, tylko praca szuka nas, a pracodawca robi wszystko, by nas do niej przekonać (rynek pracownika). Serwisy społecznościowe stają się tutaj pierwszorzędnym kanałem dotarcia do potencjalnego pracownika. Tam właśnie możemy znaleźć coraz więcej ofert pracy, jak również dopytać się o pewne kwestie jeszcze przed rozmową kwalifikacyjną. Niezwykle ważna jest więc racjonalna polityka tworzenia wizerunku w Internecie, kładąc nacisk na praktyki social media marketingu.

Jeśli wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one
Nie jest tajemnicą, że blisko dwie trzecie pracodawców posiada profil na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn. Osoby zajmujące się wizerunkiem pracodawcy w Internecie wykazują się wysokim poziomem kreatywności poprzez zewnętrzy employer branding. Okazuje się, że wiele korporacji zatrudnia własnych pracowników, a czasami nawet specjalne agencje, które zajmują się tylko i wyłącznie prowadzeniem fanpage’a firmy. Osoba odpowiedzialna za tego typu praktyki wstawia nowe posty, odpisuje na pytania użytkowników i kreuje przyjacielski stosunek do brandu. Decydującym elementem może okazać się również nawiązanie współpracy z osobą, która będzie dla marki trendsetterem, amplifierem, kiderem opinii czy też ambasadorem marki. To dosyć powszechne zjawisko wśród wielkich koncernów z wysokim budżetem, gdzie znani celebryci promują markę nie tylko w reklamach, ale również na własnym fanpage’u lub na blogach osobistych. Przykładem mogą być znani sportowcy, którzy otrzymują niemałe benefity w zamian za promowanie jednej sportowej marki w portalach social media. Innym przykładem mogą być bardzo popularne w ostatnim czasie autorzy blogów o modzie, które poprzez recenzje nowości sklepowych podnoszą słupki sprzedaży wybranych brandów odzieżowych. Nie trzeba chyba dodawać, że wybór recenzowanych perfum, lub odzieży w jakiej pojawia się blogerka nie jest przypadkowy.

Nie taki direct search straszny jak go malują

Portale społecznościowe skupione na karierze, jak na przyklad GoldenLine i LinkedIn okazują się kopalnią wiedzy na temat przyszłego pracownika. W przypadku rekrutacji na stanowiska kierownicze taka metoda może okazać się bardzo pomocna dla wszystkich headhunterów, którzy poszukują odpowiedniej osoby o sprecyzowanym profilu zawodowym. Im więcej informacji o pracowniku na tego typu portalach, tym łatwiej HR Managerowi dokonać właściwego wyboru. To kolejny przykład potwierdzający tezę, że to pracodawca w obecnym czasie „fokusuje” się i stara dopasować do pracownika, a nie na odwrót.

Dwie strony medalu
Chociaż portale społecznościowe mogą okazać się ważnym składnikiem nowoczesnej rekrutacji, to mogą również stać się również piętą achillesową dla wizerunku pracodawcy. Istnieje bowiem ryzyko związane z negatywną opinią pracowników lub klientów, na które pracodawca musi być przygotowany. Krytyka i niepochlebne komentarze są nieodzownym elementem prowadzenia biznesu, zarówno tego lokalnego, jak i korporacyjnego. Niezwykle ważne jest wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i dążenie do rozwiązania problemu. Trzeba być na to w pełni przygotowanym, by zapobiec takim incydentom w przyszłości.

Dzięki rozwadze i zaplanowanym decyzjom osób realizujących praktyki PR-owe w social media, firma jest w stanie odnieść długoterminowy sukces. Warto pamiętać, że nie wystarczy sama obecność w mediach społecznościowych. Aby kampania wizerunkowa sprawnie funkcjonowała, potrzeba również wiarygodnego zaangażowania i profesjonalizmu.

foto: autor
foto: autor

Autor: Mariusz Popin
Na co dzień odpowiada za procesy rekrutacyjne usługowym call center[1] DataContact. Jego głównym zadaniem jest pozyskiwanie odpowiednich aplikacji i obiektywna ocena pod kątem oczekiwań zleceniodawcy usług. Do jego obowiązków należy także przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych i działania marketingowe mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Wcześniej pracował w sprzedaży w dziale utrzymania klienta indywidualnego. Po godzinach aktywnie spędza czas na siłowni czy pływalni. Osobiście uważa, że dla każdej osoby sukces jest na wyciągnięcie ręki. Czy to w sporcie, życiu prywatnym, czy zawodowym każdy powinien stawiać sobie wysoko poprzeczkę i dawać z siebie wszystko.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Bankowość i ubezpieczenia też walczą o pracowników

Od dawna słyszy się o redukcji etatów oraz automatyzacji procesów w sektorze finansowym, które zmierzają w stronę wykluczenia czynnika ludzkiego. Jednocześnie banki i towarzystwa ubezpieczeniowe nieustannie zwiększają liczbę realizowanych rekrutacji i prowadzą otwartą batalię o pracowników. Jak naprawdę wygląda sytuacja na rynku pracy w branży finansowej?
Czytaj więcej

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym poprzez wprowadzenie obsługi typu omnichannel

Gwałtowny postęp technologiczny dramatycznie zmienia nawyki komunikacyjne konsumentów. Popularność smartfonów, mediów społecznościowych i komunikatorów internetowych, powszechny dostęp do nowych technologii sprawia, że klienci oczekują od firm pełnej dostępności. A w dzisiejszych czasach dostępność nie oznacza bliskości do fizycznej placówki firmy czy możliwości kontaktu przez telefon.
Czytaj więcej

Czy roboty zabiorą nam pracę?

Według szacunków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB w outsourcingowych call center w Polsce jest 23 707 stanowisk telemarketerskich. Według Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii w centrach usług biznesowych pracuje ponad 260 tysięcy pracowników. Czy automatyzacja i robotyzacja zagraża liczbie stanowisk pracy? Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka?
Czytaj więcej

Multichannel vs. Omnichannel w obsłudze klienta

Powiedzmy sobie jasno – bez dobrze przemyślanej strategii marketingowej w obszarze komunikacji z klientami - nie ma mowy o sukcesie. A Ci, którzy nadal bazują na multichannelingu - lub jak kto woli - „multichannel marketing” tracą ogromne możliwości skutecznego działania – w tym sprzedaży.