Connect with us

Nowe call center dla niepełnosprawnych w Zawierciu

AKTUALNOŚCI

Nowe call center dla niepełnosprawnych w Zawierciu

Nawet do 220 osób może znaleźć pracę w otwartym 1 października centrum usług biznesowych w Zawierciu. Za inwestycję odpowiada firma Sales Concept, należąca do Grupy Kapitałowej Loyd S.A., która posiada placówki, świadczące usługi z zakresu outsourcingowego wsparcia sprzedaży na terenie całej Polski. To kolejna po Bytomiu i Częstochowie inwestycja firmy na Śląsku i na pewno nie ostatnia. Firma w swoim nowo otwartym punkcie planuje zatrudniać mieszkańców regionu, ze szczególnym uwzględnieniem osób o utrudnionym dostępie do rynku pracy. To szansa dla długotrwale bezrobotnych, niepełnosprawnych oraz tych którzy, ukończyli 50 rok życia lub młodych nieposiadających wyższego wykształcenia.

– „Każde nowe miejsce pracy w naszym powiecie jest niezmiernie ważne. Dlatego też inicjatywę Grupy Kapitałowej Loyd S.A. polegającą na stworzeniu centrum usług przyjęliśmy z ogromną satysfakcją. Dla osób niepełnosprawnych oraz długotrwale bezrobotnych jest to szansa na znalezienie ciekawej pracy i ustabilizowanie swojej sytuacji życiowej. Satysfakcjonujący był dla nas fakt, że jako powiat jesteśmy atrakcyjnym partnerem dla takiej inwestycji. Cieszę się także z bezproblemowego przebiegu tego projektu i uważam, że wiele samorządów powinno być zainteresowanych takim sposobem współpracy” – mówi Rafał Krupa, starosta zawierciański.

Centrum usług biznesowych w Zawierciu zostało zaprojektowane i wyposażone tak, aby komfort i środowisko pracy sprzyjały realizacji obowiązków również przez osoby niepełnosprawne. –„Centra usług funkcjonują na polskim rynku od dłuższego czasu, ale dopiero od niedawna wyrosły na istotną szansę dla osób, które chcą wystartować na rynku pracy lub wrócić do aktywności zawodowej po dłuższej przerwie. Szczególnie w przypadku osób niepełnosprawnych ważny jest komfort pracy biurowej. Otwarta przestrzeń i codzienny kontakt z ludźmi oraz elastyczne warunki zatrudnienia pozwalają na przełamywanie barier i zdobywanie doświadczenia” – komentuje Cezary Lewiński, Dyrektor Zarządzający Sales Concept. Infrastruktura zawierciańskiego budynku umożliwia swobodne poruszanie się osób z dysfunkcjami ruchowymi, dzięki czemu mogą się czuć komfortowo i swobodnie w miejscu pracy. Do dyspozycji pracowników stworzono również przestronne zaplecze socjalne.

–„Nasza inwestycja w Zawierciu planowana była z myślą o osobach biernych zawodowo z powodów zdrowotnych i społecznych. Wiele z nich nie może podjąć pracy ze względu na nieadekwatne warunki pracy. Jestem przekonany, że nasze centrum usług, spełni oczekiwania osób niepełnosprawnych względem ich przyszłego miejsca pracy. Grupa Kapitałowa Loyd S.A. we współpracy z samorządami lokalnymi planuje realizację kolejnych inwestycji na południu Polski. Docelowo planujemy powołać ok. 15 centrum usług biznesowych, a każde z nich to przynajmniej 150 nowych miejsc pracy, które mogą być szansą dla osób zagrożonych wykluczeniem zawodowym” – komentuje Bartosz Kaczmarczyk, prezes Grupy Kapitałowej Loyd S.A. Inwestycje i Zarządzanie.

Jednym z ważniejszych czynników determinujących pracę konsultanta w centrum
i tym, co może stać się głównym atutem podczas rekrutacji na to stanowisko jest wysoka kultura osobista. Idealnie znajdują się tu osoby, które lubią rozmawiać i nie mają problemów z nawiązywaniem kontaktu. Mocną stroną kandydata jest również wcześniejsze doświadczenie związane z księgowością, sprzedażą lub obsługą klienta. Niemniej jednak, nieodłącznym elementem funkcjonowania centrów usług biznesowych są szkolenia interpersonalne, dzięki którym nawet osoby początkowo nieśmiałe z czasem nabierają odwagi i pewności siebie.

Karol Bancerz

Z branżą call center związany od 14 lat. Od prawie 12 lat prowadzi CCNEWS.pl, pierwszy, największy i najpopularniejszy w Polsce vortal o customer care. Zarządzał wieloma projektami telemarketingowymi dla operatorów telefonii komórkowej, linii lotniczych i towarzystw ubezpieczeniowych. Ostatnio odpowiedzialny był za nadzorowanie procesu wydawania wiz przez konsulaty USA dla obywateli Polski, Rosji, Białorusi i Litwy. Zwolennik zrównoważonego rozwoju biznesu ze wsparciem sztucznej inteligencji. Obecnie bloger, dziennikarz, przedsiębiorca – baczny obserwator zmieniających się trendów w obsłudze klienta. Prezes zarządu Belocal Polska Sp. z o. o. oraz członek zarządu Polskiego Instytutu Wiedzy Praktycznej - właściciela platformy WIEDZAPRAKTYCZNA.pl.

Skomentuj

POPULARNE