PRODUKTYWNOŚĆ

Dobry szef nie może tylko rządzić. Musi być też liderem

Eksperci od zarządzania zauważają nowy trend w światowych firmach – przedsiębiorstwa dobierając kadrę kierowniczą zwracają uwagę, żeby szefowie mieli jak najwięcej cech lidera. Wpływa to nie tylko na środowisko pracy, ale i na wizerunek firmy na zewnątrz. Dlatego idealny kierownik czy dyrektor nie może spełniać tylko roli zarządczej, ale także przywódczą.

Lider, który przez swoje zaangażowanie buduje środowisko pracy powinien być człowiekiem empatycznym z dużym doświadczeniem. Jego obowiązkiem jest dbanie o pracowników – rozmowa z nimi, poznanie ich i wypracowanie wspólnych rozwiązań. Przez zaangażowanie w pracę lider buduje atmosferę w miejscu pracy oraz motywuje swoich pracowników do osiągania lepszych wyników.

Firmy angażują się w pomoc kierownikom, starają się wesprzeć ich w zarządzania swoją efektywnością, energią. Kładą nacisk na rozwój metod pracy, o czym przypomina Edward Stanoch, dyrektor zarządzający i członek zarządu Aon Hewitt.

– Aby skutecznie zarządzać swoją energią osobistą, trzeba zapanować nad czterema wymiarami: energii fizycznej, energii mentalnej, emocjonalnej, ale też tej duchowej. Jeżeli uda się to zrobić, wtedy jesteśmy w stanie też angażować innych i podawać dobre przykłady i praktyki – mówi Edward Stanoch agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Liderom w pracy z ludźmi ma pomóc koncepcja „power of pals”, czyli w wolnym tłumaczeniu „moc przyjaciół”. Sugeruje ona, by każdy kierownik znalazł czas na refleksję, zajął się swoimi pracownikami – porozmawiał z nimi, poznał ich problemy i poświęcił czas na wypracowanie kompromisu.

– Zatrzymaj się zastopuj, znajdź czas na refleksje, żeby z jednej strony sprawdzić, na ile osobiście się dobrze rozwijasz i co możesz zrobić, żeby stać się jeszcze bardziej skutecznym liderem, ale z drugiej strony zobacz można zaufać.

Dobry szef nie może tylko rządzić. Musi być też liderem
Skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wydawca:
BELOCAL Polska Sp. z o.o.
ul. Lindleya 16 lok. 301
02-013 Warszawa
NIP: 7010493628
KRS: 0000565170

tel. (+48) 790 759 066



CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC.

Od prawie 11 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO.

Copyright © 2006 - 2017 by: BELOCAL POLSKA Sp. z o.o.

Do góry
DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x

DARMOWA PRENUMERATA
NEWSLETTERA


Dwa razy w tygodniu na Twój e-mail przegląd najważniejszych wydarzeń branży contact center & customer care!

Imię:
E-mail:
x