OEX w barterze

Grupa Outsourcing Experts wdrożyła model biznesowy oparty na wzajemnym świadczeniu usług outsourcingowych z firmami Business Support Solution (BSS) i ePRUF z giełdowej Grupy Pelion S.A. Formuła współpracy polega na wzajemnej obsłudze przez spółki należące do obu holdingów, m.in. archiwizację dokumentów i kampanię call center[1] a z drugiej strony – prowadzenie księgowości. Tego typu współpraca jest unikatowym rozwiązaniem wdrożonym przez firmy działające na rynku Business Process Outsourcing w Polsce.

 

Według badania Millward Brown SMG/KRC – przeprowadzonego na zlecenie Instytutu Outsourcingu – wartość polskiego rynku BPO w 2011 roku wyniosła blisko 4 mld złotych. W ciągu najbliższych lat dynamika wzrostu branży Business Process Outsourcing może osiągnąć dwucyfrowy poziom. Obecnie w branży usług outsourcingowych w Polsce zatrudnionych jest już około 80 tys. osób.

 

Współpraca między ArchiDoc a BSS rozpoczęła się w I kwartale 2012 roku. Kluczowym zadaniem spółki z Grupy Outsourcing Experts jest z jednej strony kompleksowe uporządkowanie, zarejestrowanie i zarchiwizowanie zarówno aktywnej, jak i nieaktywnej dokumentacji spółek obsługiwanych przez Business Support Solution S.A. ArchiDoc – wyłącznie na potrzeby współpracy z BSS – zbudował katalog akt zawierający informację o wszystkich rodzajach dokumentacji podlegających przejęciu. Ponadto, każda jednostka aktowa przed rejestracją w systemie magazynowym INDO zostanie oklejona unikatowym kodem kreskowym, który pozwoli na jednoznaczną identyfikację i wyszukiwanie dokumentacji.

 

To nie jedyna płaszczyzna współpracy Grupy Outsourcing Experts ze spółkami z PELION Healthcare Group. Od IV kwartału 2011 Voice Contact Center[2] – przedsiębiorstwo świadczące usługi z zakresu call i contact center – współpracuje z ePRUF, specjalizującym się w organizacji i zarządzaniu programami prywatnej refundacji leków. Kampania telefonicznego kontaktu realizowana przez Voice Contact Center stworzona została z myślą o osobach po 60 roku życia, by ułatwić im kompleksowe dbanie o zdrowie. Uczestnikom programu 60+ oferowane są różne przywileje, a przede wszystkim specjalne, niskie ceny wielu leków na receptę oraz wybranych leków bez recepty. Dodatkowo Voice Contact Center wspiera spółkę ePRUF w realizacji badań CATI.

 

Równocześnie od początku 2012 roku BSS przejął obsługę księgową wszystkich spółek z Grupy Outsourcing Experts.

 

„Spółki działające w tej samej branży nie muszą wyłącznie ze sobą konkurować. Mogą też efektywnie współpracować – zarówno pod względem operacyjnym, jak i finansowym, uzupełniając swoje kompetencje” – powiedział Konrad Rochalski, prezes zarządu OEX SA.

 

„Decyzja o wzajemnym świadczeniu usług Grupy OEX i BSS była naturalnym ruchem biznesowym i już teraz przynosi wymierne korzyści obu spółkom” – dodaje Mariola Belina-Prażmowska, wiceprezes BSS S.A.

 

ArchiDoc S.A. jest liderem rozwiązań outsourcingowych w dziedzinie zarządzania dokumentami i obsługi procesów back-office. Spółka wchodzi obecnie w skład Grupy Outsourcing Experts. ArchiDoc wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz rozwiązania, które stale podnoszą jakość świadczonych usług i jednocześnie umożliwiają poszerzanie oferty. Dzięki temu, firma zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę procesów back-office opartą o nowoczesne rozwiązania informatyczne: aplikacje kancelaryjne, elektroniczne repozytorium dokumentów (DMS), elektroniczny obieg dokumentów/zarządzanie procesami (BPM), system wsparcia (Helpdesk[4]) oraz system nadzoru obsługi korespondencji. Wśród oferowanych rozwiązań znajdują się także usługi dedykowane dla poszczególnych branży.

 

Voice Contact Center specjalizuje się w kompleksowych usługach z zakresu call i contact center. Spółka realizuje kampanie z wykorzystaniem kanałów komunikacji, takich jak: telefon, e-mail, SMS, faks i chat. Voice Contact Center oferuje nie tylko przygotowanie i wdrożenie pojedynczych usług, ale skupia się także na całościowej obsłudze procesów łączących procesy wirtualnej obsługi klienta z działaniami sprzedażowymi, marketingowymi czy zarządzania dokumentami.

 

Do grona klientów Voice Contact Center należy kilkadziesiąt spółek, z których największe to: ITI Neovision, Loyalty Partners, Maspex, Netia, Onet.pl, Wydawnictwo G+J RBA, Wydawnictwo Szkolne PWN, Wydawnictwo Dr Josef Raabe, Allianz, Xevin Consulting. W maju 2011 roku spółka Voice Contact Center otworzyła nowe centrum operacyjne w Łodzi, w którym docelowo zatrudnionych zostanie 300 konsultantów. W czerwcu 2011 r. spółka otrzymała nagrodę Golden Arrow w kategorii Telemarketing[3].

 

Z kolei, firma Business Support Solution S.A. powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na profesjonalne i kompleksowe usługi księgowe, finansowe, kadrowo – płacowe, controllingowe i prawne, ze strony krajowych i zagranicznych spółek wchodzących w skład holdingu PELION S.A. W chwili obecnej BSS S.A. jest dynamicznie rozwijającą się spółką branży outsourcingu, która w swoim portfelu klientów posiada przedsiębiorstwa z branży deweloperskiej, spedycyjnej, handlu hurtowego, zarządzające nieruchomościami, zarządzające wierzytelnościami, świadczące usługi zdrowotne i inne. Spółka zatrudnia ponad 300 osób, w tym wysokiej klasy specjalistów z zakresu: rachunkowości, finansów, controllingu, sprawozdawczości oraz doradztwa prawnego, a swoją przewagę buduje zarówno na jakości świadczonych usług oraz bezpieczeństwie i poufności danych obsługiwanych klientów, jak i podejściu do kooperacji na zasadach partnerstwa biznesowego.

 

Spółka ePRUF S.A. buduje pierwszy w Polsce systemu prywatnej refundacji leków. Zakłada on tworzenie oraz zarządzanie na zlecenie różnych podmiotów programami umożliwiającymi prywatne dofinansowania do zakupu leków. System działa w oparciu o ogólnopolską sieć 2 000 aptek, w których wydawane są leki objęte programami refundacji organizowanymi przez spółkę ePRUF S.A.

 

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
3. Telemarketing. wykorzystanie telefonu do celów sprzedaży i promocji oferty firmy; sprzedawanie przez telefon. Total 0 Shares Share 0 Tweet…
4. Helpdesk. Zamiennie używane z nazwą “infolinia”. Helpdesk to wyspecjalizowana komórka w biurze obsługi klienta odpowiedzialna za pomoc klientom (najczęściej…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *